Název materiálu | Anotace | Autor | Jazyk | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
---|
| rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ADHD - Hyperaktivita s poruchou pozornosti |
 |
Lenka Říhová |  |
| |
1 komentář |
30. 11. 2010 |
7265 |
Anotace | Pro učitele je práce s hyperaktivními dětmi běžnou praxí. 6-9 % všech školních dětí v současnosti ADHD trpí. Na stránkách je možné nalézt potřebné informace o diagnostice, projevech a přístupu k dětem s touto diagnózou. | Doporučení | Pod odkazem "Učitelé" a "Péče a výchova" jsou příspěvky k problematice hyperaktivních dětí ve škole. Ke stažení je také brožurka s přehledně zpracovanými informacemi. Své dotazy zde můžete konzultovat s odborníky v poradně. |  |
---|
|
Asociace speciálních pedagogů |
 |
Lucie Kuchťáková |  |
| |
|
04. 01. 2011 |
4515 |
Anotace | Webové stránky Asociace speciálních pedagogů, která se jako nezávislá profesní organizace vyjadřuje k tematice speciálního školství, zejména problematice připravované integrace (inkluze) žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných škol. | Doporučení | Na stránkách jsou aktuálně zveřejňovány veškeré informace týkající se této problematiky. Jako registrovaný člen se zde můžete vyjadřovat ke všem odborným problémům své profese, výchovy a vzdělávání, rozvíjet odborné diskuze, případně nacházet právní pomoc v otázkách souvisejících s výkonem povolání.
|  |
---|
|
Autismus.cz - portál o poruchách autistického spektra |
 |
Mgr. Dagmar Csatová |  |
| |
|
30. 06. 2010 |
3593 |
Anotace | Portál nejen pro rodiče dětí, které jsou postiženy jednou z nejzávažnějších poruch dětského mentálního vývoje. O příznacích, kterých si rodiče mohou všimnout již v raném vývoji svého dítěte, se dočtete právě zde. Informace jsou však užitečné pro každého, kdo s těmito dětmi pracuje. | Doporučení | Stránky přehledně popisují problematiku poruch autistického spektra, diagnostická hlediska i možnosti intervence. Vzhledem ke stále častější integraci žáků s autismem do hlavního vzdělávacího proudu, jsou zde užitečné odkazy na krajské koordinátory, organizace a lékaře. Zájemci zde rovněž mohou položit jakýkoli dotaz k tomuto postižení. |  |
---|
|
Dyskalkulie a její reedukace - diplomová práce |
 |
Dušan Goš |  |
| |
|
16. 11. 2010 |
3739 |
Anotace | Dyskalkulií, kterou se zabývá tato diplomová práce, trpí čím dál větší procento dětí na základních školách. Řadíme ji do tzv. specifických poruch učení. Autorka svou práci rozdělila do čtyř teoretických částí (úvod, specifické vývojové poruchy učení, poruchy matematických schopností, reedukace specifických poruch učení) a jedné části praktické, v níž popisuje přímou spolupráci s dyskalkulickým žákem. | Doporučení | Vhodné jak pro speciální pedagogy, učitele ZŠ, kteří mají ve své třídě dítě s tímto problémem, tak i pro rodiče.
Přínosné jsou matematické úkoly, které autorka popisuje jak teoreticky, tak v rámci osobní práce s žákem, kterému byla dyskalkulie diagnostikována.
Tip - více informací o dyskalkulii naleznete v části Použitá literatura a zajímavé typy příkladů v Přílohách. |  |
---|
|
Dyslexie – jak pomoci při rozlišování podobných písmen |
 |
Lucie Bušová |  |
| |
|
02. 11. 2011 |
5423 |
Anotace | Krátká prezentace ukazuje, jak podobnost písmen znesnadňuje dyslektikům práci s textem. V prezentaci jsou zajímavé a jednoduché nápady, jak podobnost písmen díky změně fontu zmírnit. | Doporučení | Jedná se o závěry diplomové práce nizozemského studenta. Výběr vhodného fontu může být v práci s dyslektiky přínosné. Z tohoto důvodů stojí tato prezentace určitě za pozornost. |  |
---|
|
Globální čtení |
 |
Lenka Říhová |  |
| |
1 komentář |
04. 07. 2011 |
6044 |
Anotace | V praxi speciálního školství jedna ze stěžejních metod výuky čtení – globální metoda – v ucelené a rozšířené podobě na webových stránkách. Autorky učebnice První čtení, Krista Hemzáčková a Jana Pešková, zdigitalizovaly svou učebnici a daly k dispozici nejenom metodiku a původní obrázky, ale rozšířily možnosti dalšího využití. Najdete zde i základní informaci o globální metodě čtení a jejím využití u žáků s mentálním postižením a žáků s obtížemi ve čtení, postup výuky, tvorbu individuální čítanky. | Doporučení | Všechny obrázky se dají stáhnout a vytisknout, uspořádat do vlastních materiálů. K dispozici jsou předpřipravené šablony, do kterých můžete obrázky nebo slova vkládat a vytvářet např. čtecí listy. Jejich počet a druh je možné volit s ohledem na schopnosti a zájmy žáka.
Využijete i čtecí listy se situačními obrázky, doplněné jednoduchými texty. |  |
---|
|
Helpnet |
 |
Jana Pekařová |  |
| |
|
11. 05. 2010 |
4392 |
Anotace | Informační portál Helpnet.cz pro osoby se specifickými potřebami usnadňuje orientaci v problematice zdravotního postižení (zrakové postižení, sluchové postižení, mentální postižení, tělesné postižení, vnitřní nemoci, duševní zdraví). Jedna z rubrik se zabývá také vzděláváním zdravotně postižených. | Doporučení | Stránky mohou pomoci učitelům integrovaných žáků orientovat se v problematice jednotlivých typů postižení, dozvědí se,jak přistupovat k osobám s konkrétním handicapem, je zde také přehled služeb, škol a poradenských zařízení
|  |
---|
|
KamiNet - pomoc pro žáky se SPU |
 |
Lenka Říhová |  |
| |
|
22. 06. 2010 |
7917 |
Anotace | KamiNet se skládá ze dvou základních částí - angličtiny a češtiny. Angličtina obsahuje vysvětlení mluvnice a k ní velmi jednoduché testy, procvičování základní slovní zásoby řazené podle témat, abecedně řazený slovníček a výslovnost. V češtině najdete mluvnické testy s taháky, literární pojmy řazené abecedně i podle žánrů a literární ukázky s úkoly, hravý pravopis pro ty nejmenší a pravopis pro starší i s výkladem pravidel a navazujícími testy. | Doporučení | Autorka (speciální pedagog, ale také matka dítěte zatíženého dyslexií) se profesně zabývá problematikou vzdělávání žáků se SPU (specifické poruchy učení). Obsah i forma stránek vycházející vstříct potřebám těchto žáků jsou přehledně členěné. K dispozici jsou zde také metodiky, rady s přípravou do školy, náměty činností a her přímo do hodin. Ocení je nejen učitelé žáků s dysporuchami. |  |
---|
|
Teaching Ideas |
 |
Mgr. Hana Pilařová |  |
| |
1 komentář |
02. 02. 2011 |
5445 |
Anotace | Web pro učitele na kterém najdete volně stažitelné materiály v různých formátech (.doc, .pdf, .ppt, .xls), materiály pro interaktivní tabule, hry, návody, nápady, aktivity či odkazy na další zajímavé stránky.
Stránky mají velmi přehledné členění po jednotlivých vzdělávacích oborech (matematika, anglický jazyk, přírodovědné předměty, zeměpis, dějepis, ICT, výchovy a další). | Doporučení | Pod záložkou Themes najdete materiály z různých oborů roztříděné dle témat - vhodné pro projektovou či tématickou výuku. Special Needs odkazují na materiály pro práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Za záložkou PSHE se skrývají aktivity pro osobnostní a sociální rozvoj. Classroom Management obsahuje materiály a aktivity pro práci se třídou a pro vedení a organizaci třídy.
Veškeré materiály najdou uplatnění při výuce metodou CLIL. |  |
---|
|
Logoped online |
 |
Mgr. Dagmar Csatová |  |
| |
|
24. 06. 2010 |
9621 |
Anotace | Portál zaměřený na problematiku týkající se logopedie a všech dalších oblastí, které s logopedií úzce souvisí. Poskytuje základní informace, které se týkají vad řeči a sluchu, logopedických ambulancí a logopedické péče v České republice. Naleznete zde spoustu praktických tipů, jak s dětmi pracovat na zlepšení výslovnosti pomocí artikulačních a jiných cvičení. | Doporučení | Na hlavní stránce se v pravidelném intervalu obměňují krátká řečová cvičení, která jsou vhodná k nácviku správné výslovnosti jednotlivých hlásek a slov. V sekci „Diskuze“ se můžete zeptat na cokoli z této obšírné problematiky. V části „Ke stažení“ je vám k dispozici např. slovníček odborných pojmů vyskytujících v textech, dále podrobný popis k vyvozování jednotlivých hlásek apod. V sekci „Co na to odborník“ si můžete přečíst celou řadu odborných článků na různá témata. Články jsou psány odborníky z oboru klinické logopedie, klinické psychologie, pediatrie a dalších lékařských a pedagogických oborů. |  |
---|
|