Název materiálu | Anotace | Autor | Jazyk | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
---|
| rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Časopis ABC on-line |
 |
Mgr. Petra Cemerková Golová |  |
| |
|
21. 09. 2010 |
2873 |
Anotace | Stránky časopisu ABC nabízejí volnočasové aktivity pro zvídavé a nadané čtenáře. V záložkách najdeme hry, komiksy a zajímavé články o přírodě, technice a sportu. | Doporučení | Mimo jiné je zajímavá záložka "Soutěže" s výzvou pro mladé tvůrce. Možná by se nějaký nadaný talent školního klubu či družiny chtěl zúčastnit. Nachází se zde i archiv proběhlých soutěží. |  |
---|
|
Česká origami společnost |
 |
Milan Prikner |  |
| |
|
06. 12. 2010 |
3311 |
Anotace | Webová prezentace občanského sdružení sdružující zájemce o origami.
Cílem sdružení je kromě popularizace origami také jeho studium a navázání kontaktů s obdobnými zahraničními společnostmi. Na stránkách jsou vyvěšené akce, které sdružení pořádá. V záložce "Skládáme origami" naleznete vše o historii a další informace. | Doporučení | Web obsahuje návody na skládání origami, které najdete pod záložkou "Diagramy". Jsou zdarma ke stažení ve formátu pdf.
Lze využít s dětmi v hodinách pracovní výchovy, nebo ve školní družině či klubu. |  |
---|
|
Akční plán Škola pro 21.století s Profilem Školy |
 |
Ing. Milan Hausner |  |
| |
|
10. 05. 2010 |
3862 |
Anotace | Akční plán pro realizaci „Koncepce rozvoje informačních a komunikačních
technologií ve vzdělávání pro období 2009 – 2013“ (usnesení vlády č.
1276/2008)
v příloze Profil Školy21 jako modul využitelný pro autoevaluaci využívání digitálních technologií na školách
| Doporučení | |  |
---|
|
Alík - internetový portál pro děti |
 |
Mgr. Zdeněk Chalupský |  |
| |
|
02. 06. 2010 |
3519 |
Anotace | Komunitní síť zaměřená na věkovou kategorii dětí do 13 let. Struktura a obsah je přiměřený věku žáků základní školy. Poskytuje nástroje komunitních sítí se sníženým rizikem setkání s nevhodným obsahem nebo nepřiměřenou věkovou skupinou. Umožňuje žákům realizovat vlastní nápady a schopnosti, najít si kamarády mezi vrstevníky. | Doporučení | Poměrně široký věkový rozsah uživatelů je umožněn díky odstupňované koncepci, která zaručuje, že i dítě, jež neumí číst, si na stránkách najde obsah vhodný pro sebe - hry, omalovánky. Čím je dítě starší, tím se mu otevírá a zpřístupňuje více možností. |  |
---|
|
Autoevaluace |
 |
Martin Klzo |  |
| |
|
16. 05. 2010 |
3952 |
Anotace | Zkvalitnění a realizace studijních programů učitelů počátečního a dalšího vzdělávání zavádějících a podporujících procesy autoevaluace na školách. | Doporučení | |  |
---|
|
Borovice – informační servis nejen pro zájmové vzdělávání |
 |
Jaroslava Pachlová |  |
| |
|
29. 04. 2011 |
2681 |
Anotace | V informačním centru Borovice najdete mnoho tipů na školní výlety, školy v přírodě, letní tábory. Naleznete zde mnoho inspirativních článků nejen k neformálnímu vzdělávání, ale i užitečné odkazy, pozvánky na vzdělávací akce a objevíte tu např. i výtvarné náměty. | Doporučení | Pro pedagogy, kteří se chystají s žáky na školní výlet, školu v přírodě. Též pozvánky na školení (zážitková pedagogika). Hledání usnadní filtr podle krajů. Pro všechny, pro které vzdělávání nekončí za dveřmi školy. |  |
---|
|
BYOD – Projektujeme třídu budoucnosti |
 |
Eva Fanfulová |  |
| |
|
01. 12. 2017 |
2330 |
Anotace | Příručka pro vedoucí pracovníky škol o možnostech využití mobilních zařízení žáků pro výuku a učení. Vysvětlení termínu BYOD, přínosy konceptu BYOD, problémy a rizika, tipy pro učitele, doporučení pro vedoucí pracovníky škol, technická doporučení. Jedná se o český překlad příručky Bring Your Own Device for schools, Technical advice for school leaders and IT administrators, Brusel, Belgie. | Doporučení | Vhodné jak pro vedení škol při rozhodování o způsobu využití mobilních dotykových zařízení ve výuce, tak pro učitele, kteří BYOD zavádějí a plánují první hodiny s využitím BYOD. Najdou zde velmi důležité tipy, jak připravit nový způsob výuky. |  |
---|
|
Dětský net – portál pro děti |
 |
Mgr. Petra Cemerková Golová |  |
| |
|
22. 09. 2010 |
4703 |
Anotace | Vtipy, pohádky, hádanky, ísničky, videa a hry pro děti. Součástí je e-mailová brána, mapy Google Open Street View, nebo odkazy na další stránky. | Doporučení | Vhodné k využití pro školní kluby a družiny. V sekci Hry online je možné využít hry na šikovnost, logické, oddechové, sportovní, karetní hry... |  |
---|
|
Dopis z roku 2070 |
 |
Martin Klzo |  |
| |
|
08. 05. 2010 |
2502 |
Anotace | Dopis z roku 2070, kdy dochází voda na Zemi - fotokomiks popisující možný dopad katastrofálního vývoje ekosystému vod. | Doporučení | |  |
---|
|
Dopisní papíry k vytištění |
 |
Dagmar Sedláková |  |
| |
|
12. 07. 2010 |
11544 |
Anotace | Na stránkách je možné stáhnout šablony, vytvořené v aplikaci Power Point (ve stylu dopisních papírů). Po stažení do nich lze rovnou na PC psát nebo si je vytisknout. Šablony jsou označené podle témat - Svátky, sport, roční období... | Doporučení | Šablony lze využít jako dopisní papíry, jako podklad pro grafomotorická cvičení, tvorbu různých tematických textů, pozvánek a plakátů nebo pro oživení a motivaci při psaní slohových prací a výukových textů u mladších žáků. |  |
---|
|
Edukometrie |
 |
Miroslava Salavcová |  |
| |
|
05. 05. 2011 |
4409 |
Anotace | Systematická teoretická průprava těch, kteří sestavují testy, bývá u nás malá či žádná, přitom někdy mají testy významný dopad na osudy člověka, např. přijímací testy. Ty jsou velmi často kritizovány a jsou příčinou komplikovaného systému přijímání na školy. V současné době jsou velmi diskutovaná témata testování žáků 5. a 9. tříd ZŠ a maturit. | Doporučení | Doporučuji seznámit se s edukometrií, vědou, která se zabývá testováním, druhy a typy testů, metodikou jejich tvorby a využívání. |  |
---|
|
Evaluace škol poskytujících povinné vzdělání v Evropě |
 |
Miroslava Salavcová |  |
| |
|
26. 04. 2011 |
4992 |
Anotace | Srovnávací průzkum, který provedla síť Eurydice, přispívá k hlubšímu pochopení současné situace v oblasti evaluace školního vzdělávání prostřednictvím zajímavého a podrobného popisu způsobů hodnocení škol v Evropě. Byl vytvořen na základě příspěvků jednotlivých zemí sítě Eurydice. | Doporučení | Tato studie ukazuje, že hodnocení kvality ve školách má více podob. Každá země si vytvořila pojetí, které odpovídá jejímu vlastnímu způsobu řízení i organizace vzdělávacího systému a jeho cílů. Přes tuto rozmanitost způsobů evaluace stále sílí všeobecné povědomí, že je naprosto nezbytné zavést kontrolu kvality všude a docílit zlepšení v souladu s náležitým rozdělením odpovědnosti mezi orgány školské správy a samotné školy. Proto je velmi inspirující se s výsledky této studie seznámit. |  |
---|
|
Hranostaj |
 |
Mgr. Jindřich Strejček |  |
| |
1 komentář |
23. 06. 2010 |
3949 |
Anotace | Sbírka her a aktivit pro oddílové vedoucí, z níž však mohou čerpat také učitelé a pedagogové volného času. Vlastní hry je možné také vkládat. Součástí je rozcestník na další stránky s obdobnou tématikou | Doporučení | Pro nalezení vhodné hry do výuky je dobré využít nástroje vyhledávání her, kde je možné si zvolit, zda se má jednat o hru do klubovny (učebny), nebo ven (na školní výlet, ŠVP). Parametr „Charakter hry“ umožňuje vybrat hry ve vztahu ke vzdělávacím oborům a k průřezovým tématům. |  |
---|
|
Britská společnost pro udržitelnost v dopravě |
 |
Martin Klzo |  |
| |
|
10. 05. 2010 |
2724 |
Anotace | Britská společnost pro udržitelnost v dopravě se zaměřuje na propagaci informací o ekologické dopravě, o dopadech dopravy na prostředí a na ovlivňování vládních orgánů ve prospěch zdravé, kvalitní a ekologicky šetrné dopravy. | Doporučení | |  |
---|
|
Chci to řešit! |
 |
Mgr. Alena Hesová |  |
| |
|
15. 12. 2014 |
3195 |
Anotace | Na této adrese najdete interaktivního průvodce pro učitele, který se setká s nesnášenlivostí. Web odpovídá na otázky, co dělat, když studenti nesnášejí Romy, studenti projevují nesnášenlivost vůči cizincům, kolegové mají xenofobní projevy, se studenti kastují podle ekonomické situace, když se setkáme se šikanou. Průvodce připravila společnost Amnesty International. | Doporučení | Stránky jsou vhodné pro všechny učitele základních a středních škol, kteří se setkávají s projevy nesnášenlivosti, xenofobie, šikany. Průvodce nabízí odpovědi na otázky: Co mohu dělat, když se toto stane? Kdo mi může pomoci? Kde najdu další informace a materiály? Stránky lze také doporučit pro výuku, která se věnuje tématům nesnášenlivosti a šikany. Dílčí části mohou být informační oporou pro žáky nebo východiskem pro společnou diskuzi. |  |
---|
|
ICT metodik |
 |
Martin Klzo |  |
| |
|
08. 05. 2010 |
3499 |
Anotace | Základní informace o portálu METODIK provozovaném Gymnáziem Cheb, který je určen hlavně ICT metodikům, ale i všem učitelům a nadšencům pro používání ICT v "obyčejné" výuce, příznivcům e-learningu. Najdete například studijní materiály ke školení ICT metodik, přehled školení nebo nabídku kurzů k prostředí Moodle. | Doporučení | |  |
---|
|
Internetové hřiště ČT pro děti |
 |
Mgr. Radmila Slonková |  |
| |
|
23. 06. 2011 |
6095 |
Anotace | Česká televize připravila pro děti nekomerční internetový portál plný her a aktivit, které navazují na dětské pořady a rozšiřují tak prostor, který ČT dětem nabízí. Cílem projektu TÝ JÓ je poskytnout dětem internetový prostor bez reklamy, kde najdou zábavné a chytré hry, ale také aktivity, které je od počítače včas odvedou k reálné hře nebo pohybu. Důraz je kladen jak na výtvarnou hodnotu prostředí, tak na smysluplnost aktivit. Hry jsou navrženy tak, aby podporovaly mnohostranný rozvoj dětí – soustředění, postřeh, sluch, logiku, cit pro barvy, toleranci atd. | Doporučení | Portál TÝ YÓ je rozdělen na tři prostředí podle věku. Safari (předškoláci: 4–7 let) – svět plný zvířátek, která s dětmi komunikují a jsou průvodci celým prostředím. Ponorky v podmořském světě (mladší školáci: 8–11 let) připomínají svět J. Vernea a hravým způsobem lákají k prozkoumání podmořské hlubiny. Vesmír s planetou obydlenou mimozemšťany (nebo možná spíš mimoni) bude blízký nejstarším dětem, které už klasickým pohádkovým postavičkám odrostly (starší školáci: 12–14 let). ČT za samozřejmou a velice důležitou součást celého projektu považuje osvětu bezpečného chování na internetu. Součástí portálu je i stránka pro rodiče zahrnující opět zásady bezpečného chování na internetu i základní pravidla práce s počítačem, připravuje se on-line poradna s odborníky. |  |
---|
|
Jak definovat označení přenosných počítačů |
 |
Eva Fanfulová |  |
| |
|
11. 12. 2017 |
2038 |
Anotace | Článek Jak definovat označení přenosných počítačů – vysvětluje rozdíly mezi
pojmy notebook, laptop, netbook; tablet, konvertibilní notebook; smartbook,
touchbook, ultrabook; UMPC, MID. | Doporučení | Důsledné rozlišování pojmů a označení konkrétního zařízení je velmi důležité např. při tvorbě zadávací dokumentace pro výběrové řízení při nákupu dotykových digitálních technologií. |  |
---|
|
Jazykolamy |
 |
Mgr. Petra Cemerková Golová |  |
| |
|
24. 09. 2010 |
5830 |
Anotace | Procvičte si svou výslovnost. Webová stránka Vám nabízí jazykolamy v různých jazycích: české, slovenské, anglické, německé a francouzské. | Doporučení | Užitečný materiál do hodin českého jazyka, cizích jazyků, do školních družin, školních klubů, dramatických a čtenářských kroužků. |  |
---|
|
Jednota českých matematiků a fyziků |
 |
Michal Černý |  |
| |
|
03. 02. 2011 |
3618 |
Anotace | Webové stránky věnované Jednotě českých matematiků a fyziků nabízejí kompletní přehled o jejich činnosti, přehled akcí, seminářů nebo jimi vydávaných publikací. | Doporučení | JČMF nabízí jedinečnou možnost zůstat v kontaktu se soudobou vědou i po absolvování fakulty a současně přináší řadu užitečných informací o důležitých matematických a fyzikálních soutěžích. |  |
---|
|