Název materiálu | Anotace | Autor | Jazyk | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
---|
| rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Přetížení kurikula na prvním stupni – přehled národních a mezinárodních zkušeností (srovnávací studie) |
 |
Mgr. Jaroslav Faltýn |  |
| |
|
26. 07. 2010 |
2431 |
Anotace | Tento srovnávací přehled byl odborníky z irské Národní rady pro kurikulum a hodnocení (NCCA) vypracován, aby pomohl pochopit problémy přetížení kurikula pro první stupeň s cílem účinně na ně reagovat. Studie upozorňuje na klíčové faktory, které přispívají k přetížení kurikula na prvním stupni základních škol a popisuje mezinárodní zkušenosti s těmito problémy. | Doporučení | Soubor mezinárodních zkušeností s přetížením kurikula je podnětným příspěvkem do diskuze o přezkoumávání a zlepšování kurikula pro primární stupeň škol. |  |
---|
|
iQ park Liberec |
 |
PaedDr. Karel Tomek |  |
| |
|
26. 08. 2010 |
1904 |
Anotace | Stránky interaktivního „Science centre” v Liberci mají hlavní účel informovat o činnostech centra a nabídce pro jednotlivce i pro školy. Expozice jsou přesně tím, co propojuje vědu a techniku se zážitkem a inteligentní zábavou. Stránky umožňují seznámit se s posláním centra, s jeho jednotlivými expozicemi, přehledem akcí i novinek a především s možnostmi pro školy.
Takové množství interaktivních výukových pomůcek nemá žádná škola možnost svým žákům nabídnout, nehledě na podporu odborných pracovníků. Co ocení každý pedagog, jsou pracovní listy, které je možné si předem stáhnout z těchto stránek. Pro pedagogy je důležité i to, že mají k dispozici rovněž i jejich řešení. | Doporučení | Doporučení je prosté, projděte si stránky a je velmi pravděpodobné, že vás zaujmou natolik, že začnete přemýšlet o návštěvě iQ parku v Liberci. Pak už jen stačí kontaktovat pracovníky centra a domluvit si konkrétní termín i program. Informace k tomu všemu jsou na těchto stránkách snadno a rychle k dispozici. |  |
---|
|
E-bezpečí |
 |
Kamil Kopecký |  |
| |
|
16. 09. 2010 |
3349 |
Anotace | Vědecko-výzkumný projekt E-bezpečí je zaměřen na kyberšikanu, kybergrooming, sexting, kyberstalking, sociální sítě, zneužití osobních údajů aj. Realizuje vzdělávací akce pro žáky, učitele, policisty, manažery prevence kriminality na území celé ČR. Na webu je k dispozici řada zajímavých materiálů pro učitele, prezentace jednotlivých témat atd. Projekt přímo spolupracuje s MŠMT, MVČR, Policií ČR a dalšími subjekty. | Doporučení | Doporučuji vzdělávací akce pro učitele a žáky.
Pod ikonou Máš problém? Klikni! lze nalézt poradnu, kde mohou žáci najít odpovědi na otázky kyberšikany. |  |
---|
|
Edukativní programy Národního technického muzea pro školy |
 |
Dušan Goš |  |
| |
|
12. 11. 2010 |
3873 |
Anotace | Stránky Národního technického muzea v Praze nabízejí kromě informací o aktuálních výstavách, sbírkách a samotném muzeu také program pro školy. Edukativní programy Národního technického muzea obsahuje pracovní listy a nabídku workshopů.
| Doporučení | |  |
---|
|
Katalogy a databáze Národní knihovny ČR |
 |
Petr Šimek |  |
| |
|
14. 01. 2011 |
3493 |
Anotace | Rozcestník databází a katalogů Národní knihovny ČR. Podle potřeby můžete vyhledávat např. v ANL - databázi článků v českých novinách, časopisech a sbornících či v ČNB - české národní bibliografii. Můžete si ověřovat elementární životopisná data spisovatelů v Databázi národních autorit ČR (AUT) atd. | Doporučení | Databáze a katalogy jsou ve výuce využitelné tehdy, mají-li žáci získat přehled o tištěných textech vztahujících se ke specifické problematice, mají-li dohledávat publikace a články konkrétního autora, mají-li zjistit časové rozpětí, kdy se vydávalo konkrétní periodikum. Můžou si též ověřovat bibliografické údaje u svých referátů a seminárních prací. Doporučuji zejm. učitelům ČJ a literatury. |  |
---|
|
Waldorfské školy |
 |
Radek Sárközi |  |
| |
|
28. 03. 2011 |
2446 |
Anotace | Stránky Asociace waldorfských škol ČR obsahují souhrnné informace k problematice waldorfské pedagogiky. | Doporučení | Stránky jsou přehledné a vizuálně příjemné. Součástí webu jsou ukázky starších čísel časopisu Člověk a výchova, představení principů waldorfské pedagogiky, aktuální nabídka seminářů i dalších akcí a přehled odkazů na internetové stránky. |  |
---|
|
Magazín ZAKATEDROU |
 |
Magdalena Hudcová |  |
| |
|
11. 04. 2016 |
2606 |
Anotace | Nezávislý odborně-populární magazín, který populární formou seznamuje pedagogy 1. stupně ZŠ s informacemi k inspiraci, zlepšení, zkvalitnění výuky. Vychází jednou měsíčně, vždy 5. den v měsíci. Magazín je koncipován takovým způsobem, aby na čtenáře nevychrlil předpisy, ale pár zajímavých článků. | Doporučení | Odpočinkové čtení a rozšíření znalostí učitele. |  |
---|
|
České fonty (písma) ke stažení do PC |
 |
Zdeněk Vlk |  |
| |
|
17. 08. 2010 |
5737 |
Anotace | Webová stránka, na které je shromážděno velké množství fontů (písma), které se dají stáhnout do počítače a využívat je k psaní – např. ve Wordu. Většina fontů je volně stažitelná i pro komerční využití (s výjimkou těch, kde je výslovně uvedeno, že pro komerční využití je třeba kontaktovat autora fontu).
| Doporučení | Jednotlivé fonty jsou rozděleny do 29 kategorií podle typu:
Bezserifové (bezpatkové), Čínské, Comic, Curly (kudrlinkové), Cyrilické, Decorative (ozdobné), Destrukční, Funny (žertovné), Futuristické, Gotické, Handwriting (ručně psané), Headline
Horror, Kaligrafické, Mexické, Modern, Monospace (strojové), Neo-grotesque, Gothic, Ostatní, Pixelové, Řecké, Ruské, Sci-fi, Serifové (patkové), Stará škola, Stencil, Techno, Tenké
Unicode.
Fonty se dají využít při tvorbě učebních materiálů. Pokud si nevíte rady, jak písmo stáhnout a nainstalovat – využijte FAQ. |  |
---|
|
Klesající výsledky českého základního a středního školství: fakta a řešení |
 |
Petr Koubek |  |
| |
2 komentáře |
05. 11. 2010 |
5492 |
Anotace | Společnost McKinsey and Co. publikovala v září 2010 závěrečnou studii šetření stavu českého vzdělávání z pohledu dynamické společnosti proměn a potřeb konkurenceschopnosti ekonomiky a jednotlivých občanů ČR, budoucích absolventů škol. Zpráva přináší na pozadí veřejně dostupných zpráv a zdrojů analýzu stavu (trvalý sestup kvality) a navrhuje řešení vč. možných způsobů provádění (implementace) reforem pro oblasti, jako je příprava učitele, status učitele, jeho kariéra, řízení ve vzdělávání a evaluace jeho výsledků, zejména v průběhu vzdělávacího procesu. | Doporučení | Protože je zpráva zejména alarmující informací pro manažery a správce ve školství, patří primárně jim doporučení s ní dále pracovat. Samozřejmě platí, že primárním zřizovatelem škol je veřejnost, proto patří toto varování také jí. |  |
---|
|
E-nebezpečí pro učitele |
 |
Kamil Kopecký |  |
| |
|
01. 11. 2010 |
4033 |
Anotace | Internetové stránky vzdělávacího projektu zaměřeného na rizikové chování na internetu. Projekt nabízí jednodenní kurz s e-learningovou podporou určený učitelům Olomouckého kraje. | Doporučení | Web obsahuje řadu zajímavých materiálů a prezentací, které lze stáhnout a se zachováním citací využívat. |  |
---|
|
Centrum didaktických a multimediálních výukových technologií |
 |
Dušan Goš |  |
| |
|
27. 01. 2011 |
3910 |
Anotace | CDMVT při katedře technické výchovy FPE ZČU v Plzni poskytuje školící a poradenskou činnost v oblastech didaktických technologií a interaktivní a multimediální výukové techniky (InterWrite, Promethean (ActivBoard) i Smarttech (SmartBoard) a metodickou podporu při tvorbě multimediálních a interaktivních prezentací a multimediálních učebnic. | Doporučení | Nepřehlédněte záložky "On-line výuka" a "Programy pro tvorbu...", kde najdete výukové programy (online návody) pro práci se softwarem či s didaktickou technikou. Přečtěte si také "Testy a recenze".
Další výukové materiály najdete pod záložkou "eBooks". |  |
---|
|