Název materiálu | Anotace | Autor | Jazyk | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
---|
| rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Talentcentrum NIDM - Soutěže jako tradiční podpora nadání |
 |
RNDr. Eva Zelendová |  |
| |
|
03. 05. 2010 |
2769 |
Anotace | NIDM – zkratka pod kterou se skrývá Národní institut dětí a mládeže. Jednou jeho složkou je i Talentcentrum - oddělení, jehož zaměstnanci v rámci svých činností vyhledávají, rozvíjejí a podporují nadané a talentované děti. Pracovníci Talentcentra:
• zabezpečují 14 soutěží vyhlašovaných MŠMT
• podílí se na přípravě a výjezdech delegací ČR na mezinárodní soutěže
• koordinují soutěže vyhlašované a doporučované MŠMT (mj. legislativa, ekonomické zabezpečení)
• zavádí nové postupy práce s talentovanými dětmi (např. TALNET - distanční formy vzdělávání doplňované prezenčními formami ve fyzice, matematice, chemii, biologii a geografii)
• připravují v součinnosti s projektovým oddělením individuální projekt ostatní.
| Doporučení | Stránky NIDM jsou přehledné a Talentcentrum naleznete velmi rychle. V oddíle Soutěže a olympiády učitel získá jednak aktuální informace z této oblasti, ale také kompletní přehled soutěží a olympiád, které jsou v gesci NIDM. Každá soutěže či olympiáda je krátce představena. Návštěvníků Talentcentra jsou však poskytnuty i další informace: kontakty, sborníky prací, výsledkové listiny, vzory úloh (zadání a správná řešení), kroniky, galerie apod. Doporučuji všem učitelů jako inspiraci pro „nasměrování“ nadaných žáků.
Klíčová slova: soutěže, olympiády, nadání
URL odkaz: |  |
---|
|
Otevřené vyučování |
 |
Martin Klzo |  |
| |
|
04. 05. 2010 |
1951 |
Anotace | Základní informace k otevřenému vyučování včetně návodů, jak tuto didaktickou koncepci realizovat. V Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání je věnována pozornost zejména vzdělávacím cílům a obsahům. | Doporučení | |  |
---|
|
Lettrismus |
 |
Mgr. Alena Hesová |  |
| |
|
04. 05. 2010 |
3761 |
Anotace | Informace o lettrismu v AJ s ukázkou tvorby.
Lettrismus - umělecký směr z poloviny 20.století. Základní výrazovou jednotkou jsou písmena, je využívána jejich grafická podoba i zvukové vlastnosti označovaných hlásek. | Doporučení | |  |
---|
|
1. mezinárodní kolekce jazykolamů |
 |
Mgr. Alena Hesová |  |
| |
|
04. 05. 2010 |
3186 |
Anotace | Jazykolamy mnoha jazyků. | Doporučení | |  |
---|
|
Velká sbírka jazykolamů |
 |
Mgr. Alena Hesová |  |
| |
|
04. 05. 2010 |
2493 |
Anotace | Cílem stránky je nabídnout české jazykolamy. Jazykolamy jsou přehledně uspořádany do seznamu například podle abecedy. Najdete zde i palindromy. | Doporučení | |  |
---|
|
Příprava na manželství |
 |
Martin Klzo |  |
| |
|
04. 05. 2010 |
2709 |
Anotace | Příprava na manželství - soubor textů z přednášek o základních tematech manželství z pohledu křesťanství. Kapitoly z knihy na tomto webu:
1. Jak katolická církev chápe manželství
2. Psychologie a teologie partnerských vztahů
3. Vztahy k rodičům, přátelům a církvi
4. Spiritualita manželského života
5. Konflikty a jejich řešení
6. Manželství a sexualita
7. Obsah a výklad manželského slibu | Doporučení | |  |
---|
|
Tvořivá škola |
 |
Martin Klzo |  |
| |
|
04. 05. 2010 |
2578 |
Anotace | Program Tvořivá škola nabízí konkrétní postupy, jak vytvářet a v praxi realizovat školní vzdělávací program. Čerpá z odkazu J. A. Komenského, reformní pedagogiky české činné školy, ze současných výzkumů vzdělávání a především z mnohaletých zkušeností českých učitelů. Používá dostupné učebnice, pracovní sešity a didaktické pomůcky připravené zvlášť pro činnostní učení. Program plně koresponduje s požadavky Rámcového vzdělávacího programu.
Základem metodiky Tvořivé školy je soubor konkrétních činnostních postupů, které podporují zapojení všech žáků do výuky, dávají jim prostor k samostatným úvahám, tvorbě vlastních otázek a objevování poznatků. Za velmi důležité pokládáme, že činnostní učení vede nejen pochopení a trvalému osvojení učiva, ale zároveň k rozvoji logického myšlení, komunikace a všech dalších klíčových kompetencí.
| Doporučení | |  |
---|
|
Hasičský záchranný sbor ČR - Ochrana obyvatelstva - pomoc školám |
 |
Mgr. Jan Šperl |  |
| |
|
05. 05. 2010 |
1890 |
Anotace | Odkaz na internetové stránky Hasičského záchranného sboru České republiky, zaměřený na ochranu obyvatelstva. Konktrétně se jedná o podpůrné materiály pro školy - Pomůcky k výuce témat ochrany člověka za mimořádných událostí na základních a středních školách (vydané k 1. 7. 2008). | Doporučení | |  |
---|
|
Omalovánky ptáků |
 |
Michaela Gondeková |  |
| |
|
05. 05. 2010 |
7665 |
Anotace | Omalovánky ptactva v zimě a jejich krmítka a budky ze stránek predskolaci.cz. | Doporučení | |  |
---|
|
Báseň Ptáček v zimě |
 |
Michaela Gondeková |  |
| |
|
05. 05. 2010 |
7949 |
Anotace | Básnička Ptáček v zimě od Františka Hrubína pochází ze stránek predskolaci.cz. | Doporučení | |  |
---|
|
Halloween |
 |
Michaela Gondeková |  |
| |
|
05. 05. 2010 |
8984 |
Anotace | informace o Halloweenu na Wikipedii | Doporučení | |  |
---|
|
Mount Blue |
 |
Martin Klzo |  |
| |
|
05. 05. 2010 |
2643 |
Anotace | Stránky s informací o PC programu Mount Blue. Program je navržen v souladu s moderními pedagogickými trendy a s výsledky posledních výzkumů z oblasti metodiky výuky psaní na klávesnici a psychologie. | Doporučení | |  |
---|
|
Zpráva o efektivitě, vlivu a významu domácích úkolů pro různé skupiny žáků |
 |
Martin Klzo |  |
| |
|
05. 05. 2010 |
2915 |
Anotace | Zpráva o studii výzkumných pracovníků Binghamton University a University of Nevada o efektivitě, vlivu a významu domácích úkolů pro různé skupiny žáků a studentů | Doporučení | |  |
---|
|
Matematické a fyzikální aplety |
 |
Mgr. Petr Němec |  |
| |
|
26. 05. 2010 |
3498 |
Anotace | Stránky obsahují desítky simulací z matematiky (algebra, periodické funkce, řady, vektorový součet, geometrie, stereometrie atd.) a fyziky (kmity a vlnění, akustika, elektřina a magnetismus, elektrodynamika, kvantová mechanika, termodynamika). Průběh simulací lze ovlivňovat pomocí změny vstupních parametrů. | Doporučení | Vhodné jako doplněk výuky v hodinách matematiky a fyziky, kdy žáci vidí fyzikální jev a současně mohou vyzkoušet jeho různý průběh na základě změny vstupních parametrů. |  |
---|
|
Klíčové kompetence pro celoživotní vzdělávání ve Finsku |
 |
Mgr. Šárka Kocourková |  |
| |
|
06. 05. 2010 |
1692 |
Anotace | Průběžná zpráva Ministerstva vzdělávání ve Finsku. | Doporučení | |  |
---|
|
Klíčové schopnosti pro celoživotní učení – Evropský referenční rámec. |
 |
Mgr. Šárka Kocourková |  |
| |
|
06. 05. 2010 |
2501 |
Anotace | Příloha Doporučení Evropského Parlamentu a Rady ze dne 18. prosince 2006 o klíčových schopnostech pro celoživotní učení (2006/962/ES). Ústřední věstník Evropské unie. 30.12.2006 [online] [cit. 29.9.2009] | Doporučení | |  |
---|
|
Národní kurikulum pro základní vzdělávání 2004 |
 |
Mgr. Šárka Kocourková |  |
| |
|
06. 05. 2010 |
1265 |
Anotace | Finnish National Board of Education. Vammala 2004. ISBN 952-13-2081-8. [online] [cit. 29.9.2009]
Anglická
Národní vzdělávací program pro základní vzdělávání stanovuje cíle a hlavní obsah cross-kurikulárních témat, předmětů a skupiny předmětů v základním vzdělávání. | Doporučení | |  |
---|
|
Navigovat.cz |
 |
Martin Klzo |  |
| |
|
06. 05. 2010 |
1924 |
Anotace | český server zabývající se GPS navigacemi a mimo jiné i Geocachingem. Obsahuje mnoho návodů a instruktážních videí.
| Doporučení | |  |
---|
|
GeoWiki |
 |
Martin Klzo |  |
| |
|
06. 05. 2010 |
2081 |
Anotace | GeoWiki - český rozcestník obsahující odkazy k různým pojmům z oblasti Geocachingu | Doporučení | |  |
---|
|
Geocaching |
 |
Martin Klzo |  |
| |
|
06. 05. 2010 |
2118 |
Anotace | domovské stránky hry Geocaching v angličtině. Geocaching je celosvětová hra pro mozek, nohy a zařízení GPS. Základní myšlenkou je pomocí souřadnic najít skryté schránky, tzv. geocache,a pak se podělit o své zážitky online.
| Doporučení | |  |
---|
|