Název materiálu | Anotace | Autor | Jazyk | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
---|
| rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Matematické a fyzikální aplety |
 |
Mgr. Petr Němec |  |
| |
|
26. 05. 2010 |
3493 |
Anotace | Stránky obsahují desítky simulací z matematiky (algebra, periodické funkce, řady, vektorový součet, geometrie, stereometrie atd.) a fyziky (kmity a vlnění, akustika, elektřina a magnetismus, elektrodynamika, kvantová mechanika, termodynamika). Průběh simulací lze ovlivňovat pomocí změny vstupních parametrů. | Doporučení | Vhodné jako doplněk výuky v hodinách matematiky a fyziky, kdy žáci vidí fyzikální jev a současně mohou vyzkoušet jeho různý průběh na základě změny vstupních parametrů. |  |
---|
|
Portál pro výuku angličtiny - Help For English |
 |
Mgr. Jindřich Novák |  |
| |
|
26. 05. 2010 |
5879 |
Anotace | Velmi obsáhlý portál, který nabízí široké využití v oblasti výuky a studia anglického jazyka pro učitele i žáky. Informace jsou přehledně tříděné do jednotlivých sekcí (včetně úrovní obtížnosti), nechybí vyhledávání, rady, tipy a triky, odkazy, soutěže, recenze učebnic, audionahrávky výslovnosti, zásoba textů i interaktivních testů včetně správných řešení a samozřejmostí je i diskuzní fórum u každého příspěvku. Portál i diskuzní fóra prochází pravidelnou aktualizací. Autoři článků vycházejí ze své vlastní zkušenosti při výuce jazyka, kladou důraz na srozumitelnost vysvětlení a zaměřují se mimo jiné i na nejčastější problémy, na které učitel i žák při výuce angličtiny narazí. Portál lze skvěle využít jako podpůrný zdroj informací při výuce. Jeho využití je zdarma. | Doporučení | Novým návštěvníkům portálu doporučuji začít odkazem „Jste tu poprvé“. Vyhledávání přístupné z titulní strany zobrazí články i případné překlady slova včetně výslovnosti. Interaktivní testy obsahují nejen vyhodnocení, ale i odůvodnění správných odpovědí. Každý článek nabízí odkazy na příbuzná témata. Doporučuji pročítat diskuze pod jednotlivými sekcemi. Nachází se zde často odpovědi na nejčastější problémy, na které lze při studiu dané problematiky narazit. Registrovaní uživatelé portálu se mohou účastnit soutěží o ceny (učebnice, slovníky, DVD atd.). |  |
---|
|
Scratch - programování pro děti |
 |
Mgr. Zdeněk Chalupský |  |
| |
|
26. 05. 2010 |
3639 |
Anotace | Scratch je programovací jazyk pro žáky, který umožňuje snadno vytvořit vlastní interaktivní příběhy, animace, hry, hudbu i drobná umělecká dílka a sdílet je s ostatními na internetu. Primárně je určen pro mladší žáky, ale využití najde i ve středních školách, v práci vyučujících a i u ostatních zájemců o programování. | Doporučení | Program je přizpůsoben začínajícím programátorům. Můžete si jej zdarma stáhnout (nepovinný dotazník k vyplnění lze přeskočit). Po stažení a instalaci programu se automaticky nastaví čeština (pokud ne, přes symbol glóbu provedete volbu jazyka). K dispozici máte referenční příručku v angličtině (záložka Podpora - Support, položka Scratch Reference Guide).
Registrací na webových stránkách získáte možnost zveřejňovat své práce, účastnit se diskuzí a využívat podporu. |  |
---|
|
Vytvoř vlastní puzzle nebo křížovku |
 |
IVa Jelínková |  |
| |
|
26. 05. 2010 |
8439 |
Anotace | On-line tvorba učebních materiálů do hodin anglického jazyka. Puzzlemaker je nástroj, pomocí kterého lze vytvořit křížovky, matematické hádanky a další materiály. | Doporučení | Pomocí vlastního výběru slov a dalšího přizpůsobení lze vyrobit puzzle, křížovku, osmisměrku, criss-cross, matematické hádanky atd. To vše bez registrace a s možností následného tisku. K dispozici je návod k tvorbě. Vhodné pro procvičování slovíček. |  |
---|
|
Programy sociální integrace |
 |
IVa Jelínková |  |
| |
|
26. 05. 2010 |
2920 |
Anotace | Stránky společnosti Člověk v tísni, které seznamují s programy, materiály, službami, odkazy a informacemi vedoucími ke společnému cíli: snaze zmírnit složitou situaci lidí, kteří se ocitli v sociálním vyloučení apod. Na stránkách najdete kontakty na terénní pracovníky, sociální služby, asistence, ale i volnočasové aktivity a zážitkovou pedagogiku a také slovník pojmů z oblasti sociální problematiky. | Doporučení | Stránky poskytují velké množství utříděných informací k tématu sociálního vyloučení, jsou přehledně členěné. K dispozici je velké množství odkazů, příručky a metodické materiály. Pro školy je užitečná zejména záložka „Zážitková pedagogika“, kde se lze seznámit s deskovými hrami, které simulují např. život v ghettu. Užitečné je také seznámení s problematikou vzdělávání dětí z menšin žijícich na našem území a nabídka workshopů pro třídní kolektivy. |  |
---|
|
Fyzikální jevy - flashové animace |
 |
Mgr. Petr Němec |  |
| |
|
26. 05. 2010 |
2421 |
Anotace | Stránky nabízejí desítky animací fyzikálních jevů ze všech oblastí fyziky včetně možnosti ovlivnit průběh pomocí změny vstupních parametrů. | Doporučení | Vhodný doplněk výuky v hodinách fyziky, kdy žáci názorně vidí fyzikální jev a současně mohou vyzkoušet jeho různý průběh na základě změny vstupních parametrů. |  |
---|
|
Fyzikální simulace |
 |
Mgr. Petr Němec |  |
| |
|
26. 05. 2010 |
1832 |
Anotace | Na těchto stránkách naleznete desítky simulací z fyziky (mechanika, světlo, kmitání a vlnění, elektřina a magnetismus) včetně možnosti ovlivnit jejich průběh pomocí změny vstupních parametrů. | Doporučení | Lze využít jako doplněk výuky v hodinách fyziky, kdy žáci názorně vidí fyzikální jev a současně mohou vyzkoušet jeho různý průběh na základě změny vstupních parametrů.
|  |
---|
|
eTwinning |
 |
Daniela Růžičková |  |
| |
|
26. 05. 2010 |
4530 |
Anotace | Aktivita eTwinning, založená v roce 2005 z iniciativy Evropské komise, je určená evropským základním, středním a mateřským školám ke spolupráci prostřednictvím informačních a komunikačních technologií (ICT). | Doporučení | Program eTwinning může hrát významnou roli v propojení nejen škol, ale také společenství, která je obklopují. Na stránkách najdete zázemí, nástroje, služby a kontakty pro realizaci mezinárodních projektů. Zapojení do této aktivity může motivovat žáky tím, že budou dělat něco netradičního, nového a zajímavého, může vést ke zlepšení jazykových znalostí. Umožní žákům a učitelům prostřednictvím ICT navštívit a prozkoumat i jinak vzdálené a obtížně dostupné kouty Evropy, poznat vzdělávací systémy v jiných evropských zemích, seznámit se s nápady jiných učitelů a vyměnit si je, a tak obohatit své zkušenosti, dozvědět se něco o jiných kulturách a seznámit ostatní s naším prostředím.
|  |
---|
|
Hugův náklad |
 |
Jana Kneřová |  |
| |
|
31. 05. 2010 |
4834 |
Anotace | Pro předškoláky a mladší školní žáky stránky nabízejí omalovánky, které můžete vymalovat také on-line, dopisní papíry, diplomy, počítačové hry, tvůrčí nápady pro celou rodinu, vystřihovánky. | Doporučení | Stránky jsou vhodné jak pro učitele/učitelky mateřských škol nebo nižších tříd základních a speciálních škol, tak i pro rodiče těchto dětí.
Stránky jsou přehledné a dobře se v nich orientujete i bez znalosti francouzštiny.
Využijete je při výtvarné výchově a pracovních činnostech. |  |
---|
|
Opakuj si, maluj, počítej... |
 |
Halina Franková |  |
| |
|
31. 05. 2010 |
5422 |
Anotace | Webové stránky pro mladší žáky přinášejí inspiraci k mimoškolní činnosti. Žáci si na pracovních listech mohou zábavnou formou zopakovat učivo, mohou si přečíst příběhy na pokračování. | Doporučení | Dětské stránky jsou primárně tvořeny rodiči pro rodiče. Nabízejí vzájemné zkušenosti, inspiraci k hravému procvičování a ke společným aktivitám rodičů s dětmi. Náměty a pracovní listy zde publikované jsou dobře využitelné i ve školní praxi pro předškolní děti a mladší školní žáky. |  |
---|
|
Násobení - interaktivní hry |
 |
Zdeněk Vlk |  |
| |
1 komentář |
31. 05. 2010 |
6809 |
Anotace | Stránky obsahují velké množství interaktivních her (on-line) zaměřených na procvičování násobilky (obvykle v rozsahu 1 - 12, volíte si jednotlivé násobilky nebo rozsah). Správně vyřešené příklady vás posouvají k dalšímu úkolu (umyjete auta, získáte nová zvířátka pro svůj obchod, vybarvíte omalovánku apod.). Pro správné fungování her je třeba mít nainstalovaný Adobe Flash Player (je nabízen zdarma ke stažení). | Doporučení | Hry umožňují procvičení násobilky zábavnou formou. Jsou vhodné pro práci s interaktivní tabulí, pro samostatné opakování žáků doma i v počítačové učebně. Vzhledem ke zpracování her v anglickém jazyce si žáci v průběhu procvičování rozšiřují anglickou slovní zásobu. |  |
---|
|
Květena České republiky |
 |
IVa Jelínková |  |
| |
2 komentáře |
31. 05. 2010 |
4184 |
Anotace | Stránky věnované flóře České republiky, s mnoha fotografiemi a klíčem k určování rostlin. Květena je řazena podle různých kritérií - čeleď, druh, stanoviště výskytu, květenství, barva květu apod. Uvedeny jsou latinské i české názvy. Ke každé rostlině najdete základní informace - botanickou charakteristiku, místo výskytu, dobu květu a další zajímavosti. | Doporučení | Využitelné v hodinách prvouky, přírodovědy a přírodopisu jako zdroj informací. Stránky jsou vhodné pro práci s interaktivní tabulí (zejména fotografie) i pro domácí přípravu či zpracování referátů. |  |
---|
|
Omalovánky umožňující použít vlastní předlohy |
 |
Mgr. Zdeněk Chalupský |  |
| |
|
01. 06. 2010 |
4676 |
Anotace | IMMalovani - omalovánky pro děti od 3 let umožňují použít vlastní předlohy. Vyznačují se jednoduchým ovládáním, bez nutnosti znalosti čtení. Jednoduché ovládání programu umožňuje jeho použití na prvním i druhém stupni ZŠ. | Doporučení | Omalovánky umožňují použít vlastní nebo stažené předlohy omalovánek. Základní ovládání programu a jeho možnosti jsou popsány na stránkách programu a v textovém souboru, který je součástí instalace. Program se osvědčil ve spojení s interaktivní tabulí.
Výtvarná a didaktická hodnota omalovánek je závislá na záměru autora nebo použitých předlohách. Stejně tak vzdělávací oblast, kterou budeme omalovánkami podporovat a rozvíjet. Předlohy omalovánek mohou vytvářet i samotní žáci. |  |
---|
|
Historie věčně živá - audioarchiv |
 |
Petr Hopfinger |  |
| |
|
01. 06. 2010 |
2293 |
Anotace | Audioarchiv pořadu Českého rozhlasu obsahuje desítky dílů pořadu Historie věčně živá ve formátu MP3. Jednotlivé díly mapují širokou škálu témat národní i světové historie od starověku po 90. léta 20. století. Jsou koncipovány jako rozhovor redaktora s odborníkem na dané téma. Každý pořad trvá cca 30 minut. | Doporučení | Doplňkový materiál pro přípravu učitele nebo pro samostudium žáků. Díky citovaným materiálům (kroniky, dobové materiály, literatura) lze ukázky použít přímo ve vyučovací hodině pro dokreslení probíraného tématu. |  |
---|
|
Zeměpis na internetu |
 |
IVa Jelínková |  |
| |
|
02. 06. 2010 |
2545 |
Anotace | Pracovní listy ve formátu PDF určené k procvičení hledání a zpracování geografických informací na internetu.
Vypracované ke konkrétní webové stránce v kategoriích: vesmír, příroda, společnost, hospodářství, služby, státy a mapy.
| Doporučení | Jednotlivé úkoly předpokládají základní zeměpisnou znalost, úkolem žáků je
především třídit, zpracovávat, interpretovat a hodnotit textové, obrazové, grafické, tabulkové a mapové zdroje na internetu. V některých pracovních listech jsou využity i portály v angličtině a němčině. |  |
---|
|
Alík - internetový portál pro děti |
 |
Mgr. Zdeněk Chalupský |  |
| |
|
02. 06. 2010 |
3515 |
Anotace | Komunitní síť zaměřená na věkovou kategorii dětí do 13 let. Struktura a obsah je přiměřený věku žáků základní školy. Poskytuje nástroje komunitních sítí se sníženým rizikem setkání s nevhodným obsahem nebo nepřiměřenou věkovou skupinou. Umožňuje žákům realizovat vlastní nápady a schopnosti, najít si kamarády mezi vrstevníky. | Doporučení | Poměrně široký věkový rozsah uživatelů je umožněn díky odstupňované koncepci, která zaručuje, že i dítě, jež neumí číst, si na stránkách najde obsah vhodný pro sebe - hry, omalovánky. Čím je dítě starší, tím se mu otevírá a zpřístupňuje více možností. |  |
---|
|
Interaktivní puzzle |
 |
Pavlína Hublová |  |
| |
|
02. 06. 2010 |
10037 |
Anotace | Jednoduchá a efektní možnost, jak si vytvořit interaktivní puzzle. Obrázek můžete použít k motivaci před aktivitou nebo jako odměnu po aktivitě. Vynikající k použití na interaktivní tabuli. | Doporučení | Vložte za otazník v adresním řádku prohlížeče webovou adresu publikovaného obrázku nebo fotografie na internetu a vytvořte si interaktivní puzzle.
Ukázka: http://befuddlr.com/?http://www.priroda.cz/clanky/foto/veverka1.jpg. |  |
---|
|
NIDV - Národní institut pro další vzdělávání |
 |
Halina Franková |  |
| |
|
02. 06. 2010 |
4528 |
Anotace | Odkaz na webové stránky vzdělávací instituce s působností po celé ČR, která připravuje a nabízí přednášky, kurzy a semináře pro další vzdělávání učitelů. Nabídka je velmi široká, pokryje vzdělávací potřeby různých skupin školských pracovníků. | Doporučení | NIDV má výhodu celostátní působnosti a velmi širokou lektorskou základnu. Proto se věnuje především těm tématům ve vzdělávání učitelů, která je třeba řešit pružně a v celostátním měřítku. Vaší pozornosti by neměl uniknout zejména nový projekt CLIL (obsahově a jazykově integrované vyučování na 2. stupni ZŠ a nižším stupni víceletých gymnázií). |  |
---|
|
Vytvoř si vlastní animovaný film |
 |
IVa Jelínková |  |
| |
|
03. 06. 2010 |
4105 |
Anotace | Na těchto stránkách si jednoduše vytvoříte vlastní animovaný film, který můžete uveřejnit nebo poslat kamarádům. | Doporučení | Pomocí intuitivní nabídky můžete ve filmu měnit pozadí, postavy, akce, dialogy, titulky. Po registraci (zdarma) se dostanete do pokročilejšího prostředí. |  |
---|
|
Sekce ICT na portálu Česká škola |
 |
Daniela Růžičková |  |
| |
|
03. 06. 2010 |
2014 |
Anotace | Internetový portál Česká škola je zaměřen na základní a střední školství, jejími čtenáři jsou především učitelé, školský management a veřejnost, která se o dění v této oblasti aktivně zajímá. Portál obsahuje i výpis příspěvků označených štítkem ICT. | Doporučení | Sekci by neměl minout nikdo, kdo se zajímá o využití ICT ve škole. Najde tu souhrn zajímavých původních i převzatých článků s touto problematikou. |  |
---|
|