Název materiálu | Anotace | Autor | Jazyk | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
---|
| rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
CrossCzech a. s. |
 |
Martin Klzo |  |
| |
|
28. 04. 2010 |
3228 |
Anotace | Cross Czech a.s. je poradenská firma poskytující své služby v oblasti přípravy mezinárodních, národních i regionálních projektů financovaných ze zdrojů Evropské unie a státních programů ČR. | Doporučení | |  |
---|
|
Internetový portál Euroskop.cz |
 |
Martin Klzo |  |
| |
|
29. 04. 2010 |
4673 |
Anotace | Odbor informování o evropských záležitostech (OEZ) Úřadu vlády České republiky je součástí útvaru ministra pro evropské záležitosti.
Hlavní cíl odboru spočívá v zajištění kvalitních a dostupných informací o EU a našem členství v unii. Informace jsou veřejnosti poskytovány pomocí tzv. Integrovaného informačního systému, jehož součástí je internetový portál Euroskop.cz
| Doporučení | |  |
---|
|
Licence Creative Commons |
 |
Daniela Růžičková |  |
| |
|
12. 07. 2010 |
3159 |
Anotace | Stránky popisující licence Creative Commons (CC) v češtině. Zveřejnit svoje autorské dílo pod licencí CC znamená zpřístupnit ho za jasných a srozumitelných podmínek. | Doporučení | Moderní způsob, jak publikovat v informační společnosti. Autor publikováním pod licencí Creative commons (CC) předem stanovuje pravidla použití svého autorského díla. Prostřednictvím licencí CC plošně uzavírá se všemi potencionálními uživateli díla smlouvu, na základě které jim poskytuje některá svá práva k dílu a jiná si vyhrazuje. |  |
---|
|
Moodle.org |
 |
Daniela Růžičková |  |
| |
|
21. 06. 2010 |
3856 |
Anotace | Portál věnovaný on-line vzdělávacímu prostředí Moodle. Najdete zde informace a diskuzní fóra pro učitele a správce Moodlu přímo u zdroje. Jazykem portálu je angličtina. | Doporučení | Cenný prostor pro sdílení zkušeností s LMS Moodle. |  |
---|
|
Interaktivní nástroje pro výuku |
 |
RNDr. Jitka Rambousková |  |
| |
|
07. 10. 2010 |
2603 |
Anotace | Sada jednoduchých interaktivních nástrojů pro výuku - časová osa, různé testy, hry, grafy apod. Vše se vytváří přímo v okně prohlížeče a není nutná registrace (i když je možná). Výsledek se ukládá na server a stačí se ně něj kdykoli odkázat přímo adresou, která je mu automaticky přidělena (např. http://classtools.net/widgets/timeline/timeline98141sv_t_1950___1990.htm/), nebo lze vygenerovat html kód a vložit ho do svých webových stránek. | Doporučení | Nástroje lze využít v řadě předmětů, na začátku lze filtrovat podle předmětu nebo projektů. Využitelné i pro metodu CLIL. |  |
---|
|
Obrázky pro výuku |
 |
RNDr. Jitka Rambousková |  |
| |
|
21. 03. 2011 |
5719 |
Anotace | Sbírka fotografií pro volné použití při výuce. Stránky jsou přehledně členěné do kategorií a podkategorií, vyhledávat můžete podle témat nebo klíčových slov. | Doporučení | Obrázky najdou použití ve výukových materiálech pro vaši potřebu i projektech žáků. Vzhledem k možnosti volného užívání pro účely výuky, nebudete ztrácet čas vyhledáváním vhodných obrázků na webu a také žáci budou vedeni k respektování duševního vlastnictví a autorských práv. |  |
---|
|
Ochrana soukromí ve školní výuce |
 |
Eva Fanfulová |  |
| |
|
11. 12. 2017 |
2213 |
Anotace | Článek RNDr. Igora Němce poukazuje na mnohdy neoprávněné používání kamerových systémů ve školách a jeho vliv na ochranu soukromí žáků a učitelů. Autor apeluje na začlenění ochrany soukromí do školní výuky. | Doporučení | V závěru článku uveden knižní tip na publikaci Jana Mikáče a Moniky Puškinové: Vnitřní předpisy, směrnice a řády ve školství. |  |
---|
|
Ochrana osobních údajů v digitálním prostředí, vč. GDPR |
 |
Eva Fanfulová |  |
| |
|
11. 12. 2017 |
2781 |
Anotace | Webová stránka gdpr.cz přinese odpovědi na otázky a vysvětlí pojmy:
1. Co je GDPR a jak bude aplikováno v Česku?
2. Proč potřebuje Evropa lepší ochranu osobních dat?
3. Jaké zásadní změny GDPR přinese?
4. Co považuje GDPR za osobní údaje?
5. Jaká práva dává GDPR nám jako občanům?
6. Jaké povinnosti ukládá GDPR institucím a firmám?
7. DPO čili Pověřenec pro ochranu osobních údajů.
8. Jaké sankce hrozí firmám, které budou GDPR ignorovat?
Kompletní znění GDPR česky a anglicky. | Doporučení | Součástí webu jsou i Časté dotazy a Slovníček pojmů, které Vám pomohou plně pochopit problematiku GDPR. |  |
---|
|
Informace k obecnému nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) |
 |
Eva Fanfulová |  |
| |
|
11. 12. 2017 |
3288 |
Anotace | Krátký informační článek zaměřený na problematiku GDPR ve školách a přehled potřebných kroků k aplikaci GDPR. | Doporučení | V závěru článku se nachází přehled analytických kroků a změnových kroků k zajištění shody s požadavky GDPR. |  |
---|
|
Nařízení na ochranu osobních údajů (GDPR) |
 |
Eva Fanfulová |  |
| |
|
11. 12. 2017 |
2806 |
Anotace | Webová stránka obsahuje materiály:
1. Video k GDPR: http://www.spir.cz/video-k-gdpr
2. Jak reforma ochrany údajů ovlivní sociální sítě?: http://www.spir.cz/infografiky-eu-dopady-reformy-ochrany-udaju-gdpr
3. Reforma ochrany údajů v EU a data velkého objemu: http://www.spir.cz/infografiky-eu-dopady-reformy-ochrany-udaju-gdpr
4. Jak reforma ochrany údajů posílí práva občanů?: http://www.spir.cz/infografiky-eu-dopady-reformy-ochrany-udaju-gdpr
5. Jak reforma EU přizpůsobí pravidla pro ochranu údajů novému technologickému vývoji?: http://www.spir.cz/infografiky-eu-dopady-reformy-ochrany-udaju-gdpr
| Doporučení | Web je permanentně aktualizován a obsahuje různé materiály k tématu GDPR. |  |
---|
|
Televize pro učitele |
 |
Mgr. Petr Němec |  |
| |
|
03. 08. 2010 |
4953 |
Anotace | Na stránce Teachers TV naleznete praktické nápady na oživení vyučování a inspiraci do výuky. Volně ke stažení jsou zde výuková videa, články a materiály, které mají něco společného se školou - vyučovaná látka, metody výuky, záběry experimentů apod. Stránky fungují také jako komunitní prostor ke sdílení. | Doporučení | Vhodné při přípravě učitele na hodinu, hledání nových motivačních činitelů. Příspěvky jsou rozdělené podle toho, pro jakou věkovou skupinu žáků jsou určené, podle předmětů a také podle role, kterou ve školském systému zastáváte (vedení školy, učitel, asistent, žák, student učitelství, ekonomický a pomocný personál...). Po zaregistrování můžete shromažďovat své oblíbené materiály, přidávat komentáře, záložky, vybrat si členství ve skupinách apod. |  |
---|
|
Finanční injekce pro vaše projekty a aktivity |
 |
Halina Franková |  |
| |
|
16. 08. 2010 |
2281 |
Anotace | Nadační fond OKD (zřizovatelem je společnost OKD, a. s.) od roku 2008 finančně pomáhá s realizací projektů a aktivit zejména v Moravskoslezském kraji. Podporuje projekty podané základními školami, občanskými sdruženími, obecně prospěšnými společnostmi v různých oblastech - ochrana životního prostředí,vzdělání, zdraví, kultura aj. | Doporučení | Nadační fond se pravidelně věnuje dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí, pořádá pro ně společná setkání. Péče je také např. věnována dětem, jejichž tatínkové zahynuli při výkonu svého povolání - v uhelných dolech. Takové děti jsou např. podpořeny při studiu. |  |
---|
|
Jak čerpat dotace z EU? |
 |
Mgr. Dagmar Csatová |  |
| |
|
23. 08. 2010 |
4050 |
Anotace | Portál Vás přehledně provede možnostmi a nabídkami, jak čerpat dotace z Evropské unie. V jednotlivých sekcích naleznete časové a tematické rozvržení programů pro jednotlivé regiony naší vlasti. | Doporučení | Doporučuji nahlédnout do sekce Slovník pojmů. Je to výkladový slovník zpracovaný pro účely portálu www.strukturalni-fondy.cz. Jeho primárním úkolem je nabídnout přehled nejčastěji používaných pojmů, které se vyskytují v rámci široké problematiky fondů EU. Znalost těchto výrazů vám usnadní nejen orientaci na informačním portálu, ale i čtení dalších dokumentů a zpráv vztahujících se k evropským fondům. |  |
---|
|
Edukační portál muzeí a galerií pro školy |
 |
Mgr. Patrik Pařízek |  |
| |
|
17. 12. 2010 |
4036 |
Anotace | Fórum "Mezi zábavou a poučením" je určeno pracovníkům muzeí a galerií a také pedagogům.
Na jednom webu tak najdou učitelé doprovodné programy a akce převážně pro děti a studenty v blízkém okolí školy. "Mezi zábavou a poučením" je prostor, kde se dostanete k zajímavým informacím a příkladům z oblasti muzejní a galerijní pedagogiky. | Doporučení | Naleznete zde uplatnění edukační funkce muzeí a galerií v praxi, tedy v muzejních a galerijních programech (animacích).
V kategorii DĚTI V MUZEU A GALERII se nachází edukační nabídky jednotlivých institucí. |  |
---|
|
Najdi svou školu k dalšímu studiu |
 |
Halina Franková |  |
| |
|
10. 09. 2010 |
4268 |
Anotace | Na tomto portálu naleznete ucelený přehled škol pro nový školní rok. Vybírat můžete ze základních, středních, uměleckých a jazykových škol. Rodiče zde dostanou užitečné informace k přijímacímu řízení. | Doporučení | Nepřehlédněte nabídku IPS - informačních a poradenských středisek úřadů práce, které nabízejí bezplatné služby spojené s volbou povolání. Rodiče zde najdou nabídku škol, mohou nechat "otestovat" své dítě speciálním programem. |  |
---|
|
Alternativní školy |
 |
Monika Josefíková |  |
| |
|
10. 02. 2011 |
5051 |
Anotace | Stránky jsou věnovány alternativním školám a různým modelům vzdělávání: Začít spolu, Integrovaná tematická výuka, Montessori, Waldorf, Zdravá škola, Dalton, Lesní/přírodní škola, Domácí vzdělávání, Dobrá škola. | Doporučení | Zajímají vás informace o různých alternativních školách, jejich historii i současnosti? Hledáte vhodnou alternativní školu pro své dítě? Chcete znát názory rodičů na výuku podle určité alternativní školy? Potřebujete získat seznam literatury nebo internetových stránek věnujících se konkrétní altenativní škole? Pak vám doporučujeme tyto stránky. |  |
---|
|
Čtení pomáhá |
 |
Miroslava Gardoňová |  |
| |
|
21. 04. 2011 |
4322 |
Anotace | Charitativní projekt, jehož cílem je motivovat děti ke čtení a zároveň přispět na charitativní a dobročinné účely. Knihy nominuje odborná porota v čele se Zdeňkem Svěrákem. Pro nejmladší a střední kategorii vybrala knihy veřejnost v anketě O nejlepší knihu pro děti a mládež. Pro nejstarší kategorii vybrala knihy odborná porota přímo. Knihy jsou rozděleny do kategorií podle věku čtenářů (3.–5. třída, 6.–9. třída, střední škola).
O tom, kdo pomoc obdrží, rozhodnou samotní dětští čtenáři. | Doporučení | Žák se může zaregistrovat v hodině informatiky, z domova nebo ve veřejné knihovně. Každé dítě, které se zapojí do projektu, získá po přečtení zvolené knihy (ověřeno krátkým testem) kredit 50 korun. Ten může věnovat na jím vybraný dobročinný projekt. Na stránkách portálu mohou žáci sledovat, jak se postupně daří cílové částky plnit. |  |
---|
|
Národní vzdělávací fond |
 |
Martin Klzo |  |
| |
|
30. 04. 2010 |
3134 |
Anotace | NVF podporuje rozvoj lidských zdrojů, zaměstnatelnost, další vzdělávání a sociální integraci. | Doporučení | |  |
---|
|
Katedra didaktiky matematiky MFF UK |
 |
Martin Klzo |  |
| |
|
30. 04. 2010 |
3274 |
Anotace | Stránky katedry odborně pracující na poli matematiky, didaktiky matematiky, dějin matematiky a matematického vzdělávání. Podílí se na tvorbě vysokoškolských učebnic a skript, učebnic matematiky pro gymnázia a ostatní typy středních škol i pro druhý stupeň základních škol, na tvorbě sbírek úloh a dalších učebních pomůcek včetně internetových. | Doporučení | |  |
---|
|
Pardubický kraj - centrum dalšího vzdělávání |
 |
Mgr. Jan Berki |  |
| |
|
02. 05. 2010 |
3727 |
Anotace | Centrum celoživotního vzdělávání se zabývá
dalším vzděláváním pedagogických pracovníků Pardubického kraje formou programových nabídek a akcí "na klíč" pro celé pedagogické sbory. Nabídka pokrývá tématické okruhy pro pedagogy od předškolního po střední a vyšší vzdělávání. Programy jsou nabízeny také pro oblast řízení a managmentu a pro ostatní pracovníky školy.
| Doporučení | Stránky jsou přehledné, akce jsou řazeny podle data i podle témat, je uveden stručný obsah. Přímo na stránkách je aplikace pro přihlášení, veškerá komunikace probíhá elektronicky. Vzdělávací nabídka odpovídá poptávce a požadavkům pedagogické veřejnosti. |  |
---|
|