Název materiálu | Anotace | Autor | Jazyk | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
---|
| rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Myšlenkové mapy |
 |
Michal Černý |  |
| |
|
08. 08. 2011 |
13790 |
Anotace | Webové stránky se věnují různým oblastem využití myšlenkových map, ale poradí také s jejich tvorbou. K dispozici je také galerie, která může být dobrou inspirací. | Doporučení | Pokud hledáte zajímavý zdroj nápadů o myšlenkových mapách v češtině, pak jistě využijete tento web. |  |
---|
|
Pepoušův nápadník |
 |
Lenka Říhová |  |
| |
|
18. 03. 2011 |
8334 |
Anotace | Webové stránky, na kterých autorka prezentuje náměty, reflexe a úvahy vztahující se nejen k využívání technologií ve škole. Z podnětných článků, často inspirovaných aktuálním děním ve školství a překlady zahraničních blogů zabývajících se podobnou problematikou, si každý učitel může ke svému profesnímu růstu vybrat mnohá témata. Články jsou doplněny velkým množstvím konkrétních příkladů a odkazů okamžitě využitelných v praxi a mnohdy jsou okomentovány širší učitelskou veřejností. | Doporučení | Stránky jsou přehledně členěné prostřednictvím štítků. Určitě nepřehlédněte štítek "moderní technologie", kde najdete velké množství inspirace. Autorka, učitelka s bohatou praxí, většinu z nich sama vyzkoušela. Významnou součástí webu je možnost komentářů, otázek, reakcí a sdílení vlastních zkušeností. Vše je psáno srozumitelným jazykem, který zpřístupní oblast IT i méně zkušeným učitelům. Najdete zde také další užitečné odkazy a sdílené sbírky. |  |
---|
|
Školní zralost a připravenost předškolního dítěte |
 |
Alena Sapíková DiS. |  |
| |
|
13. 07. 2010 |
8324 |
Anotace | Článek popisuje základní oblasti (tělesnou vyspělost a zdraví, motorickou obratnost, řeč, pozornost a pracovní návyky, rozumové předpoklady, emoční zralost, sociální zralost, sebeobsluhu, samostatnost), které jsou důležité pro posouzení školní zralosti a připravenosti předškolního dítěte. | Doporučení | Článek je vhodný zejména pro rodiče předškolních dětí, kteří rozvažují nad tím, zda je jejich dítě zralé pro vstup do 1. třídy ZŠ. Zároveň poslouží učitelům jako diagnostická pomůcka při hodnocení dítěte, které má vstoupit do 1. ročníku ZŠ. |  |
---|
|
Pyramidáček |
 |
Jana Paroulková |  |
| |
2 komentáře |
01. 03. 2013 |
7767 |
Anotace | Projekt Pyramidáček je edukační program určený mateřským školám. Projekt je zaměřený na systematickou výuku základů správné výživy, podpoře a rozvoji pohybových aktivit. Projekt je podporován Ministerstvem zdravotnictví ČR. | Doporučení | Pyramidáček je svou náplní zaměřen na primární prevenci obezity u dětské populace. Děti si přirozenou formou her velmi lehce zapamatují základní pravidla správné výživy, naučí se rozdělovat potraviny podle energetické hodnoty a také spoustu nových pohybových her.
Materiály použitelné ve výuce naleznete ke stažení v pohledu modulu Digifolio na Metodickém portálu RVP.CZ: http://goo.gl/hlbIif |  |
---|
|
ADHD - Hyperaktivita s poruchou pozornosti |
 |
Lenka Říhová |  |
| |
1 komentář |
30. 11. 2010 |
7265 |
Anotace | Pro učitele je práce s hyperaktivními dětmi běžnou praxí. 6-9 % všech školních dětí v současnosti ADHD trpí. Na stránkách je možné nalézt potřebné informace o diagnostice, projevech a přístupu k dětem s touto diagnózou. | Doporučení | Pod odkazem "Učitelé" a "Péče a výchova" jsou příspěvky k problematice hyperaktivních dětí ve škole. Ke stažení je také brožurka s přehledně zpracovanými informacemi. Své dotazy zde můžete konzultovat s odborníky v poradně. |  |
---|
|
Inkluzivní vzdělávání |
 |
Lucie Kuchťáková |  |
| |
|
15. 07. 2011 |
6740 |
Anotace | Tyto stránky vznikly s cílem podpořit v českých školách proces, který je označován slovem inkluze. Byly vytvořeny proto, aby poskytovaly informace a rady učitelům, kteří mají ve svých třídách běžných základních škol děti s postižením. | Doporučení | V záložce Metodická podpora naleznete užitečné informace a rady pro práci s integrovanými žáky, například k organizaci vyučování, úpravě učebních témat, tvorbě individuálních plánů, ... Užitečný je také právní rámec inkluze a příklady z praxe. |  |
---|
|
Myšlenkové mapy |
 |
Halina Franková |  |
| |
|
01. 07. 2010 |
6033 |
Anotace | Co je to myšlenková/mentální mapa? Portál Vám dá jasnou odpověď a návody, jak využít mentální mapování nejen pro rozvoj osobnosti,ale hlavně její využítí ve vzdělávacím procesu - ve všech vyučovacích předmětech. Také zde lze najít tipy na počítačové programy, určené pro tvorbu a zpracování myšlenkových map. Stačí mít po ruce pero a papír, není potřeba složitých příprav. Využití myšlenkových map je vhodné pro všechny stupně škol a všechny pedagogy. | Doporučení | Tím,že je snadné si mapu vytvořit, může vzniknout dojem, že jde o triviální záležitost, kolem které se dělá příliš humbuku. Kdo používá mapy ve svém životě nebo práci, ví a má zkušenosti, že jde opravdu o jedinečnou a originální metodu vhodnou pro plánování, uspořádání myšlenek, analýzu věci nebo procesu apod.
Portál upozorňuje na knihu autora Tonyho Buzana Mentální mapování z r.2007, která široce pojednává o tématu. |  |
---|
|
Jablko poznání |
 |
Mgr. Klára Soldánová |  |
| |
|
11. 11. 2010 |
5775 |
Anotace | Stránky zabývající se nejrůznějšími oblastmi ze sféry vzdělávání. Jedná se o internetový časopis provozovaný společností Multimedia ART, která tvoří a vyvíjí výukové programy pro děti.
Najdeme zde nejrůznější články, odkazy, tipy pro výuku i kreativní tvorbu. | Doporučení | Stránky můžeme využít pro práci se žáky nejrůznějších věkových kategorií. Od pohádek pro nejmenší až po seriály o historii sportu, módy či tance pro žáky druhého stupně.
Součástí jsou také odborné články pro rodiče i učitele. |  |
---|
|
KÁPÉZET |
 |
Pavlína Hublová |  |
| |
|
01. 09. 2010 |
5014 |
Anotace | Komplexní zajištění primárně preventivních a intervenčních aktivit v MŠ, ZŠ, ve SŠ, realizuje PPP Plzeň. Stránky poskytují souhrnný materiál z oblasti primární prevence, slouží jako internetový rozcestník a především jako metodická podpora pro školní metodiky prevence, výchovné poradce a učitele. | Doporučení | Metodické materiály: šikana, kiberšikana, drogy a alkohol, gambling, partnerské vztahy, poruchy příjmu potravy, sebepoškozování, extremismus, kriminalita, sociální vyloučení - menšiny, hry a techniky apod. Jsou zde i zajímavé odkazy, videa, problematika SPUCH. |  |
---|
|
Mozaika profesního vzdělávání |
 |
Michal Černý |  |
| |
2 komentáře |
17. 12. 2010 |
4788 |
Anotace | Web nabízí 10 zajímavých kurzů, které jsou vhodné pro osobnostní i profesní růst učitelů a které jim umožní lepší pracovní uplatnění, rozvinou schopnost řídit projekty nebo nabídnou informace z oblasti lektorské či všední psychologie. Vše formou přehledného a jednoduchého e-learningu. | Doporučení | V rámci určitého časového období je možné se vzdělávat v těchto oblastech:
Prezentování, Řešení problémů, Organizační chování, Efektivní komunikace, Projketové řízení, Osobní rozvoj, Internet příležitostí, Vedení porad, Zpětná vazba a dalších...
|  |
---|
|
Dětská práva |
 |
Mgr. Petra Cemerková Golová |  |
| |
|
14. 09. 2010 |
4687 |
Anotace | Portál o dětských právech pro děti, rodiče i pedagogy. V sekci pro děti najdeme mimo jiné velmi zajímavý test dětských práv, pexeso, spořiče obrazovky, číslo na linku bezpečí a možnost prohlédnutí publikace.
| Doporučení | Zajímavá je sekce pro pedagogy s testem určeným právě pro ně. Test dětských práv lze využít při výuce etické výchovy.
|  |
---|
|
Asociace speciálních pedagogů |
 |
Lucie Kuchťáková |  |
| |
|
04. 01. 2011 |
4515 |
Anotace | Webové stránky Asociace speciálních pedagogů, která se jako nezávislá profesní organizace vyjadřuje k tematice speciálního školství, zejména problematice připravované integrace (inkluze) žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných škol. | Doporučení | Na stránkách jsou aktuálně zveřejňovány veškeré informace týkající se této problematiky. Jako registrovaný člen se zde můžete vyjadřovat ke všem odborným problémům své profese, výchovy a vzdělávání, rozvíjet odborné diskuze, případně nacházet právní pomoc v otázkách souvisejících s výkonem povolání.
|  |
---|
|
Helpnet |
 |
Jana Pekařová |  |
| |
|
11. 05. 2010 |
4392 |
Anotace | Informační portál Helpnet.cz pro osoby se specifickými potřebami usnadňuje orientaci v problematice zdravotního postižení (zrakové postižení, sluchové postižení, mentální postižení, tělesné postižení, vnitřní nemoci, duševní zdraví). Jedna z rubrik se zabývá také vzděláváním zdravotně postižených. | Doporučení | Stránky mohou pomoci učitelům integrovaných žáků orientovat se v problematice jednotlivých typů postižení, dozvědí se,jak přistupovat k osobám s konkrétním handicapem, je zde také přehled služeb, škol a poradenských zařízení
|  |
---|
|
Centrum nadání |
 |
Miroslava Gardoňová |  |
| |
1 komentář |
29. 11. 2010 |
4346 |
Anotace | Stránky občanského sdružení Centrum nadání, které se věnuje péči o mimořádně nadané děti v naší republice. Registrovaní členové navíc mohou využívat metodické materiály, které stránky poskytují.
| Doporučení | Centrum poskytuje širokou nabídku služeb především školám, které se problematikou nadaných dětí hlouběji zabývají, ale také rodinám s takovýmito dětmi. V sekci Databáze aktivit je pro registrované členy možnost stažení materiálů pro aktivity s nadanými dětmi. V sekci Materiály pro studenty učitelství najdete databázi pro vkládání vašich vlastních projektů. |  |
---|
|
Zdravé zuby |
 |
Jana Paroulková |  |
| |
|
24. 02. 2011 |
4147 |
Anotace | Vynikající osvětový materiál o chrupu, zdravotních problémech i péči o chrup s mnoha výukovými a osvětovými materiály pro žáky, učitele i rodiče. | Doporučení | Stránka je rozdělena do 4 oddílů: Pro žáky (zábavné hry s tematikou péče o chrup); Pro učitele (informační manuál, pracovní listy, možnost stažení PDF); Stomatologům (další vhodné materiály); Pro celou rodinu (příručka s radami). Každoročně je organizována soutěž pro děti i školní kolektivy. |  |
---|
|
Institut bazální stimulace |
 |
Lucie Kuchťáková |  |
| |
|
06. 01. 2011 |
3791 |
Anotace | Webové stránky, které se věnují problematice bazální stimulace, což je pedagogicko-ošetřovatelský koncept podporující vnímání, komunikaci a pohybové schopnosti člověka. Je strukturovaná tak, aby byly podporovány zachovalé schopnosti (komunikační a pohybové) klienta nebo žáka. Nejpřehlednější web, kde je možné získat všechny zatím dostupné informace. | Doporučení | Bazální stimulace je v oblasti školství určena pro žáky s mentálním a kombinovaným postižením. Pod odkazem -naše nabídka - speciální pedagogika - naleznete nabídku kurzu bazální stimulace, který nabízí ve své obsahové náplni vzdělání stanovené vyhláškou č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků. |  |
---|
|
Autismus.cz - portál o poruchách autistického spektra |
 |
Mgr. Dagmar Csatová |  |
| |
|
30. 06. 2010 |
3592 |
Anotace | Portál nejen pro rodiče dětí, které jsou postiženy jednou z nejzávažnějších poruch dětského mentálního vývoje. O příznacích, kterých si rodiče mohou všimnout již v raném vývoji svého dítěte, se dočtete právě zde. Informace jsou však užitečné pro každého, kdo s těmito dětmi pracuje. | Doporučení | Stránky přehledně popisují problematiku poruch autistického spektra, diagnostická hlediska i možnosti intervence. Vzhledem ke stále častější integraci žáků s autismem do hlavního vzdělávacího proudu, jsou zde užitečné odkazy na krajské koordinátory, organizace a lékaře. Zájemci zde rovněž mohou položit jakýkoli dotaz k tomuto postižení. |  |
---|
|
Centrum rozvoje nadaných dětí |
 |
Martin Klzo |  |
| |
|
10. 05. 2010 |
3438 |
Anotace | Portál obsahuje rady pro pro psychology, učitele a rodiče. Zabývá se identifikací nadaných dětí, nabízí metody pro práci a rozvoj nadaných dětí a online dotazníky (vzdělání, styly učení, vývoje a pro učitele). | Doporučení | |  |
---|
|