Název materiálu | Anotace | Autor | Jazyk | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
---|
| rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Projekt Kurikulum S – Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání |
 |
Lucie Šnajdrová |  |
| |
|
22. 10. 2010 |
1741 |
Anotace | Projekt Kurikulum S pomáhá středním odborným školám s kurikulární reformou – se zaváděním a inovacemi školních vzdělávacích programů. Na webu projektu najdete informace o projektu, kontakty na regionální konzultační centra spolu s nabídkou vzdělávacích akcí pro učitele. Publikovány jsou tu i výsledky z šetření na pilotních školách zapojených do projektu, např. o výukových strategiích, dále informace o přípravě profilové části maturitní zkoušky na školách nebo o formách sociálního partnerství škol. | Doporučení | Nepřehlédněte časté dotazy, se kterými se učitelé obracejí na konzultační centra, a návod na to, jak psát příklady dobré praxe. Ke stažení je na webu také Metodika tvorby školních vzdělávacích programů SOŠ a SOU a všechna dosud vydaná čísla zpravodaje projektu. |  |
---|
|
CrossCzech a. s. |
 |
Martin Klzo |  |
| |
|
28. 04. 2010 |
3228 |
Anotace | Cross Czech a.s. je poradenská firma poskytující své služby v oblasti přípravy mezinárodních, národních i regionálních projektů financovaných ze zdrojů Evropské unie a státních programů ČR. | Doporučení | |  |
---|
|
Webové stránky programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení |
 |
Martin Klzo |  |
| |
|
29. 04. 2010 |
2904 |
Anotace | Vzdělávací program RWCT přináší učitelům na všech stupních škol kursy dalšího vzdělávání, materiály a lekce, webovou stránku, informační síť a konzultační podporu. | Doporučení | |  |
---|
|
Multikulturní centrum Praha |
 |
Martin Klzo |  |
| |
|
29. 04. 2010 |
2326 |
Anotace | Multikulturní centrum Praha je občanské sdružení, které zajímají otázky spojené se soužitím lidí z různých kultur v České republice a v jiných částech světa.
Ve vzdělávacích projektech rozvíjí interkulturní kompetence jednotlivců a institucí v ČR | Doporučení | |  |
---|
|
Internetový portál Euroskop.cz |
 |
Martin Klzo |  |
| |
|
29. 04. 2010 |
4673 |
Anotace | Odbor informování o evropských záležitostech (OEZ) Úřadu vlády České republiky je součástí útvaru ministra pro evropské záležitosti.
Hlavní cíl odboru spočívá v zajištění kvalitních a dostupných informací o EU a našem členství v unii. Informace jsou veřejnosti poskytovány pomocí tzv. Integrovaného informačního systému, jehož součástí je internetový portál Euroskop.cz
| Doporučení | |  |
---|
|
Celostátní peadagogický projekt |
 |
Martin Klzo |  |
| |
|
02. 05. 2010 |
2296 |
Anotace | Celostátní peadagogický projekt "Dokážu to?" Pro ředitele, kteří chápou novou roli školy. Pro učitele, kteří chtějí účinněji pracivat s dětmi. Pro rodiče, kteří chtějí, aby se jejich děti těšily do školy a pro děti, které chtějí vyrůsta jako vzdělaní evropané. | Doporučení | |  |
---|
|
Licence Creative Commons |
 |
Daniela Růžičková |  |
| |
|
12. 07. 2010 |
3159 |
Anotace | Stránky popisující licence Creative Commons (CC) v češtině. Zveřejnit svoje autorské dílo pod licencí CC znamená zpřístupnit ho za jasných a srozumitelných podmínek. | Doporučení | Moderní způsob, jak publikovat v informační společnosti. Autor publikováním pod licencí Creative commons (CC) předem stanovuje pravidla použití svého autorského díla. Prostřednictvím licencí CC plošně uzavírá se všemi potencionálními uživateli díla smlouvu, na základě které jim poskytuje některá svá práva k dílu a jiná si vyhrazuje. |  |
---|
|
Moodle.org |
 |
Daniela Růžičková |  |
| |
|
21. 06. 2010 |
3857 |
Anotace | Portál věnovaný on-line vzdělávacímu prostředí Moodle. Najdete zde informace a diskuzní fóra pro učitele a správce Moodlu přímo u zdroje. Jazykem portálu je angličtina. | Doporučení | Cenný prostor pro sdílení zkušeností s LMS Moodle. |  |
---|
|
Federální institut pro podporu a rozvoj rakouského školství |
 |
Petr Koubek |  |
| |
|
22. 12. 2010 |
3697 |
Anotace | Na stránkách Institutu nalezne čtenář řadu materiálů o diskusích a výstupech z diskusí na téma kvalita ve vzdělávání, její nástroje, její podpora a její měření.
BIFE funguje na základě zákonného oprávnění Národní rady Rakouské federace od roku 2008.
Hlavními úkoly institutu BIFE jsou:
- rozvoj kvality v rámci vzdělávací soustavy
- monitoring vzdělávání
- aplikovaný výzkum vzdělávání
- nová maturitní zkouška
- zprávy o stavu vzdělávání
- poradenská služba a informace | Doporučení | Institut poskytuje celou řadu informacích o reformách rakouského školství. Stránky by mohly být inspirací pro řízení vzdělávání u nás a také pro veřejnost, kterou rozvoj školství a podpora zlepšování vzdělanosti zajímá. |  |
---|
|
Recyklohraní |
 |
Miroslava Gardoňová |  |
| |
|
02. 02. 2011 |
2549 |
Anotace | Školní recyklační program pod záštitou MŠMT České republiky, jehož cílem je prohloubit znalosti žáků v oblasti třídění a recyklace odpadů, do něhož se mohou zapojovat základní a střední školy. | Doporučení | Stránky jsou určeny pro žáky, učitele a koordinátory enviromentální výchovy, ale i pro rodiče. Využití najdou při výuce i při různých jiných školních aktivitách (projektech, školních výletech, na školách v přírodě, atd.).
K volnému stažení jsou připraveny hry, kvízy nebo informační materiály. |  |
---|
|
Obrázky pro výuku |
 |
RNDr. Jitka Rambousková |  |
| |
|
21. 03. 2011 |
5720 |
Anotace | Sbírka fotografií pro volné použití při výuce. Stránky jsou přehledně členěné do kategorií a podkategorií, vyhledávat můžete podle témat nebo klíčových slov. | Doporučení | Obrázky najdou použití ve výukových materiálech pro vaši potřebu i projektech žáků. Vzhledem k možnosti volného užívání pro účely výuky, nebudete ztrácet čas vyhledáváním vhodných obrázků na webu a také žáci budou vedeni k respektování duševního vlastnictví a autorských práv. |  |
---|
|
Ochrana soukromí ve školní výuce |
 |
Eva Fanfulová |  |
| |
|
11. 12. 2017 |
2214 |
Anotace | Článek RNDr. Igora Němce poukazuje na mnohdy neoprávněné používání kamerových systémů ve školách a jeho vliv na ochranu soukromí žáků a učitelů. Autor apeluje na začlenění ochrany soukromí do školní výuky. | Doporučení | V závěru článku uveden knižní tip na publikaci Jana Mikáče a Moniky Puškinové: Vnitřní předpisy, směrnice a řády ve školství. |  |
---|
|
Ochrana osobních údajů v digitálním prostředí, vč. GDPR |
 |
Eva Fanfulová |  |
| |
|
11. 12. 2017 |
2784 |
Anotace | Webová stránka gdpr.cz přinese odpovědi na otázky a vysvětlí pojmy:
1. Co je GDPR a jak bude aplikováno v Česku?
2. Proč potřebuje Evropa lepší ochranu osobních dat?
3. Jaké zásadní změny GDPR přinese?
4. Co považuje GDPR za osobní údaje?
5. Jaká práva dává GDPR nám jako občanům?
6. Jaké povinnosti ukládá GDPR institucím a firmám?
7. DPO čili Pověřenec pro ochranu osobních údajů.
8. Jaké sankce hrozí firmám, které budou GDPR ignorovat?
Kompletní znění GDPR česky a anglicky. | Doporučení | Součástí webu jsou i Časté dotazy a Slovníček pojmů, které Vám pomohou plně pochopit problematiku GDPR. |  |
---|
|
Informace k obecnému nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) |
 |
Eva Fanfulová |  |
| |
|
11. 12. 2017 |
3291 |
Anotace | Krátký informační článek zaměřený na problematiku GDPR ve školách a přehled potřebných kroků k aplikaci GDPR. | Doporučení | V závěru článku se nachází přehled analytických kroků a změnových kroků k zajištění shody s požadavky GDPR. |  |
---|
|
Nařízení na ochranu osobních údajů (GDPR) |
 |
Eva Fanfulová |  |
| |
|
11. 12. 2017 |
2808 |
Anotace | Webová stránka obsahuje materiály:
1. Video k GDPR: http://www.spir.cz/video-k-gdpr
2. Jak reforma ochrany údajů ovlivní sociální sítě?: http://www.spir.cz/infografiky-eu-dopady-reformy-ochrany-udaju-gdpr
3. Reforma ochrany údajů v EU a data velkého objemu: http://www.spir.cz/infografiky-eu-dopady-reformy-ochrany-udaju-gdpr
4. Jak reforma ochrany údajů posílí práva občanů?: http://www.spir.cz/infografiky-eu-dopady-reformy-ochrany-udaju-gdpr
5. Jak reforma EU přizpůsobí pravidla pro ochranu údajů novému technologickému vývoji?: http://www.spir.cz/infografiky-eu-dopady-reformy-ochrany-udaju-gdpr
| Doporučení | Web je permanentně aktualizován a obsahuje různé materiály k tématu GDPR. |  |
---|
|
Michal Petr: Hodnocení vědy, bibliometrie a publikační strategie |
 |
Blok expertů |  |
| |
|
11. 10. 2019 |
3 |
Anotace | Hodnocení vědy je v současné době v České republice hojně diskutovaným tématem, neboť jeho metodika prochází zásadní změnou. Během přednášky krátce představíme různé formy hodnocení výzkumu, zejména se zřetelem na aktuální metodiku hodnocení v ČR a na efekty hodnocení ve vědeckém prostředí a vědeckém publikování. V českém prostředí slouží hodnocení především k distribuci financí na výzkum, což může mimo jiné navozovat účelové publikační motivace. Detailněji se budeme věnovat bibliometrii jako podpůrnému nástroji hodnocení vědy a dalším způsobům jejího využití, zejména pro vytváření publikačních strategií. Smyslem přednášky bude představit dobrou praxi ve vědeckém publikování a práci s bibliometrickými indikátory. Tato důležitá oblast podpory vědeckých aktivit a hodnocení výzkumu je novou významnou rolí moderních univerzitních knihoven. | Doporučení | Mgr. Michal Petr pracuje na Odboru výzkumu Rektorátu Masarykovy univerzity, kde se komplexně věnuje problematice vědeckého publikování a hodnocení výzkumu. Intenzivně se zabývá především bibliometrií v rámci Centra pro scientometrickou podporu MU a v této oblasti aktivně spolupracuje s evropskými pracovišti podobného zaměření. Podílí se rovněž na mezinárodním výzkumu v oblasti publikačních vzorců ve společenských a humanitních vědách. |  |
---|
|
Eva Měřínská: Knihovna jako šípková růže a nebo trn v oku? |
 |
Blok expertů |  |
| |
|
11. 10. 2019 |
8 |
Anotace | Knihovny jsou tu pro každého. Knihovnické služby jsou ze zákona pro každého. Jaký závazek to s sebou nese pro veřejnou knihovnu nejen v Táboře? Jaké služby má nabízet? Pro koho? Má ve svém okolí konkurenci? S kým má spolupracovat? A kdo to všechno zaplatí? Potřebuje knihovnu město, kde jsou další možnosti vzdělávání, kultury a několik knihkupectví? Jak poslání a vize knihovny sdělovat nečtenářům a politikům? | Doporučení | Mgr. Eva Měřínská, ředitelka Městské knihovny Tábor a náčelník v organizaci Junák - český skaut. Pro knihovnu i skauting bije její srdce, pro knihovnu pracuje, pro skauty dobrovolničí. Vystudovala archivnictví v Olomouci a knihovnictví v Praze. Čte a běhá. Fandí Domácímu hospicu Jordán, Člověku v tísni a Paměti národa. |  |
---|
|
Uspořádejte Barcamp – otevřenou konferenci či workshop |
 |
Anna Žáčková |  |
| |
|
23. 10. 2019 |
|
Anotace | Barcamp je mezinárodní síť otevřených konferencí a workshopů, obyčejně se zaměřuje na nové trendy v internetových aplikacích, designu, nových technologiích, 4médiích, reklamě, podnikání a dalších souvisejících oborech. | Doporučení | Uspořádat barcamp může každý, nejedná se o žádnou centrálně řízenou organizaci. A s trochou šikovnosti to opravdu každý i zvládne. Vstup do Barcampu je zdarma a vystoupit na něm může kdokoli, kdo má zájem. |  |
---|
|
Online vzdělávání pro firmy i jednotlivce |
 |
Radek Sadílek |  |
| |
|
23. 10. 2019 |
|
Anotace | Český portál Seduo.cz nabízí online video kurzy, semináře i firemní školení. Některé zdarma, některé zpoplatněné. Seduo cílí na to, abyste získali znalosti a vědomosti, které uplatníte následně na trhu práce a získáte snadněji pracovní pozici. | Doporučení | Kurzy jsou zaměřeny na dva přístupy: samostudium a vzdělávání zaměstnanců. Kurzy můžete vybírat z následujících oblastí: byznys, design, jazyky, marketing, nástroje a kancelářský SW, osobní rozvoj. |  |
---|
|
Televize pro učitele |
 |
Mgr. Petr Němec |  |
| |
|
03. 08. 2010 |
4953 |
Anotace | Na stránce Teachers TV naleznete praktické nápady na oživení vyučování a inspiraci do výuky. Volně ke stažení jsou zde výuková videa, články a materiály, které mají něco společného se školou - vyučovaná látka, metody výuky, záběry experimentů apod. Stránky fungují také jako komunitní prostor ke sdílení. | Doporučení | Vhodné při přípravě učitele na hodinu, hledání nových motivačních činitelů. Příspěvky jsou rozdělené podle toho, pro jakou věkovou skupinu žáků jsou určené, podle předmětů a také podle role, kterou ve školském systému zastáváte (vedení školy, učitel, asistent, žák, student učitelství, ekonomický a pomocný personál...). Po zaregistrování můžete shromažďovat své oblíbené materiály, přidávat komentáře, záložky, vybrat si členství ve skupinách apod. |  |
---|
|