Název materiálu | Anotace | Autor | Jazyk | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
---|
| rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ŠVP Ministerstva školstva Slovenskej republiky |
 |
Martin Klzo |  |
| |
|
04. 05. 2010 |
4272 |
Anotace | Státní vzdělávací program obsažný na webových stránkách MŠ SR. | Doporučení | |  |
---|
|
Asociácia súčasného tanca v Bratislavě |
 |
Petr Šimek |  |
| |
|
10. 05. 2010 |
4216 |
Anotace | Instituce pořádající vzdělávací semináře a dílny zabývající se tancem. | Doporučení | |  |
---|
|
eQuark - portál pro popularizaci vědy |
 |
Mgr. Zdeněk Chalupský |  |
| |
|
28. 04. 2011 |
3917 |
Anotace | Komunitní portál eQuark.sk se věnuje popularizaci vědy a techniky na Slovensku. Svou publikační činností pokrývá rozsah výuky na základní a střední škole, přináší nové informace všem zájemcům o oblast vědy, techniky a společnosti. Návštěvníci ocení čtivou formu textů, serióznost informací. Příbuznost jazyka nepředstavuje jazykovou bariéru. | Doporučení | Portál neposkytuje pouze informace, ale umožňuje aktivně se zapojit do tvorby obsahu portálu. Ať již z pozice čtenáře, formou komentářů, založením vlastního blogu nebo účastí ve fórech. Pro autory odborných textů jsou k dispozici pozice redaktorů, recenzentů nebo administrátorů.
Studenti a žáci naleznou bohatý zdroj podnětných informací i zábavy, jejich vyučující inspiraci a řadu vysvětlení, které se v učebnicích ještě neobjevují.
V záložkách najdete také rozsáhlý videoarchiv. |  |
---|
|
Moodle.org |
 |
Daniela Růžičková |  |
| |
|
21. 06. 2010 |
3853 |
Anotace | Portál věnovaný on-line vzdělávacímu prostředí Moodle. Najdete zde informace a diskuzní fóra pro učitele a správce Moodlu přímo u zdroje. Jazykem portálu je angličtina. | Doporučení | Cenný prostor pro sdílení zkušeností s LMS Moodle. |  |
---|
|
Brainstorming - Post it |
 |
Pavlína Hublová |  |
| |
2 komentáře |
03. 08. 2010 |
5636 |
Anotace | Online aplikace, která umožňuje: sdílený brainstorming u počítačů nebo IT, jednoduché sdělování informací (slouží jako "nástěnka"), líbivou wiki k tématu aj.
Registrovaný uživatel může vytvářet libovolný počet nástěnek, které může nastavit jako soukromé - viditelné (všichni čtou, ale nepíší) - editovatelné (všichni mohou číst i přispívat). | Doporučení | Nejlépe využijete při tematické nebo projektové výuce.
Prostřednictvím této aplikace můžete také komunikovat s rodiči, žáky nebo provádět autoevaluaci.
Odkaz můžete vložit do svých stránek nebo blogu jako okno aplikace nebo jako link s náhledem. |  |
---|
|
Obrázky pro výuku |
 |
RNDr. Jitka Rambousková |  |
| |
|
21. 03. 2011 |
5719 |
Anotace | Sbírka fotografií pro volné použití při výuce. Stránky jsou přehledně členěné do kategorií a podkategorií, vyhledávat můžete podle témat nebo klíčových slov. | Doporučení | Obrázky najdou použití ve výukových materiálech pro vaši potřebu i projektech žáků. Vzhledem k možnosti volného užívání pro účely výuky, nebudete ztrácet čas vyhledáváním vhodných obrázků na webu a také žáci budou vedeni k respektování duševního vlastnictví a autorských práv. |  |
---|
|
Galerie klipartů |
 |
RNDr. Jitka Rambousková |  |
| |
|
25. 03. 2011 |
5804 |
Anotace | Trošku netradiční černobílé kliparty určené pro výuku, každý v několika velikostech a s kompletní citací zdroje. K vyhledávání můžete použít:
1. vyhledávací databázi
2. mapu stránek
3. přehled podle témat | Doporučení | Kliparty jsou jednou ze součástí rozsáhlého webu pro výuku. Výhodou je jasné určení typu licence u každého klipartu, žáci tak mohou být jednoduše vedeni k respektování duševního vlastnictví a dodržování autorských práv. Některé obrázky se dají použít také jako omalovánky. |  |
---|
|
Televize pro učitele |
 |
Mgr. Petr Němec |  |
| |
|
03. 08. 2010 |
4951 |
Anotace | Na stránce Teachers TV naleznete praktické nápady na oživení vyučování a inspiraci do výuky. Volně ke stažení jsou zde výuková videa, články a materiály, které mají něco společného se školou - vyučovaná látka, metody výuky, záběry experimentů apod. Stránky fungují také jako komunitní prostor ke sdílení. | Doporučení | Vhodné při přípravě učitele na hodinu, hledání nových motivačních činitelů. Příspěvky jsou rozdělené podle toho, pro jakou věkovou skupinu žáků jsou určené, podle předmětů a také podle role, kterou ve školském systému zastáváte (vedení školy, učitel, asistent, žák, student učitelství, ekonomický a pomocný personál...). Po zaregistrování můžete shromažďovat své oblíbené materiály, přidávat komentáře, záložky, vybrat si členství ve skupinách apod. |  |
---|
|
Curriculum Online – Irsko |
 |
Mgr. Jaroslav Faltýn |  |
| |
|
12. 07. 2010 |
2285 |
Anotace | Web irské Národní rady pro kurikulum a hodnocení, který zahrnuje aktuální kurikulární dokumenty pro předškolní, základní a střední vzdělávání. | Doporučení | Web je zajímavý jako informační zdroj pro srovnání irských kurikulárních dokumentů s českými rámcovými vzdělávacími programy - zejména z hlediska praktických aplikací, které obě kurikula, rozdílná v pojetí i obsahu, umožňují. |  |
---|
|
Eurydice |
 |
Martin Klzo |  |
| |
|
10. 05. 2010 |
2936 |
Anotace | Portál Eurydice poskytuje informace a analýzy evropských vzdělávacích systémů a politik. Obsahuje dokumenty z 31 evropských zemí - národní vzdělávací systémy a struktury systémů vzdělávání a odborné přípravy. | Doporučení | |  |
---|
|
Openphoto |
 |
Mgr. Dana Šafránková |  |
| |
1 komentář |
17. 05. 2010 |
5394 |
Anotace | Otevřená galerie fotografií, řazená podle kategorií. Obsahuje širokou škálu témat: živá i neživá příroda, umění, architektura, lidé a jejich okolí, krajina aj. | Doporučení | U jednotlivých obrázků je uvedena jejich licence. Lze nalézt fotografie, které jsou volně k dispozici, mj. pro tvorbu DUM. Obrázky jsou k dispozici v kvalitním velkém rozlišení. |  |
---|
|
Myšlenková mapa jako sociální nástroj |
 |
Mgr. Ludmila Kovaříková |  |
| |
|
03. 09. 2010 |
2608 |
Anotace | Nástroj, který umožňuje organizovat odkazy na informace. Je k dispozici zcela zdarma, registrace je však podmínkou. Zájemci zde najdou videoukázku s návodem a ilustrovaným popisem (budete přesměrováni na YouTube). | Doporučení | Aplikace se používá k ukládání a zároveň organizování odkazů na téma, které nás zajímá. Odkazy můžeme sdílet na Facebooku, Twitteru nebo e-mailu. Aplikace umožňuje propojení s ostatními uživateli a přemisťování jejich odkazů do vlastní struktury perlového (myšlenkového) stromu.
|  |
---|
|
Zpráva o efektivitě, vlivu a významu domácích úkolů pro různé skupiny žáků |
 |
Martin Klzo |  |
| |
|
05. 05. 2010 |
2915 |
Anotace | Zpráva o studii výzkumných pracovníků Binghamton University a University of Nevada o efektivitě, vlivu a významu domácích úkolů pro různé skupiny žáků a studentů | Doporučení | |  |
---|
|
AuthorStream |
 |
Michal Černý |  |
| |
|
02. 11. 2010 |
2573 |
Anotace | Tato služba nabízí hosting prezentací vytvořených v PowerPointu či Impressu a jejich on-line přehrávání. Nabízí on-line přehrávač těchto prezentací a můžete si nastavit, zda bude možné prezentace stáhnout, či nikoli. Prezentace je možné stahovat jako mp4, takže je možné i užití zvukového kanálu; žáci tak mohou získat celou přednášku ke stažení. Lze vytvářet skupiny vzájemně souvisejících prezentací nebo o problémech živě diskutovat se studenty. | Doporučení | AuthorStream nabízí zajímavou možnost snadného e-learningu. Diskuze o prezentaci před písemkou může být pro žáky jistě pozitivně oceněnou pomocí. Současně se jedná o elegantní formu, jak dát žákům k dispozici prezentace k dalšímu studiu. |  |
---|
|
Myšlenkové mapy |
 |
Michal Černý |  |
| |
|
15. 04. 2011 |
3950 |
Anotace | Stránky představují obsáhlý a komplexní zdroj informací, které souvisejí s tvorbou a výrobou myšlenkových map. Nechybí řada konkrétních příkladů a námětů na vlastní tvorbu i na jejich využití. Samozřejmostí je seznam dostupného softwaru pro tuto tvorbu. | Doporučení | Pokud chcete využít myšlenkové mapy ve výuce nebo pro samostatnou práci žáků, může být tento web výbornou inspirací.
|  |
---|
|
Evropská agentura pro rozvoj speciálního vzdělávání (European Agency for Development in Special Needs Education) |
 |
Mgr. Radka Topinková |  |
| |
|
26. 07. 2010 |
3091 |
Anotace | Evropská agentura zahrnující 27 členských států se ve své činnosti zaměřuje především na sdílení a výměnu poznatků a zkušeností mezi zástupci jednotlivých zemí v oblasti inkluzivního vzdělávání. Agentura realizuje projekty zaměřené na vzdělávání učitelů v oblasti inkluze, podporu diverzity ve vzdělávání, hodnocení v inkluzivních podmínkách a další. | Doporučení | Na stránkách jsou jednoduše vyhledatelné zprávy z realizovaných projektů, mezinárodní dokumenty klíčové pro vývoj inkluze ve vzdělávání, základní informace o postavení a změnách pojetí inkluze ve vzdělávacích systémech všech členských zemí. V rubrice Publikace je k nalezení řada materiálů přeložených do češtiny, naleznete zde slovníček pojmů pro inkluzivní a speciální vzdělávání přeložený do češtiny a dalších 20 jazyků. |  |
---|
|
Stahuj obrázky a vkládej do svých DUMů |
 |
Halina Franková |  |
| |
1 komentář |
16. 07. 2010 |
5564 |
Anotace | Webová stránka nabízí bezplatné stahování obrázků. Zájemci vyhledávají podle zadaného slova. Vše v angličtině. Obrázky jsou převedeny na cliparty, nejsou tedy tak datově veliké ani náročné na tisk. | Doporučení | Veškeré obrázky jsou volně k dispozici, jejich stažení a použití odpovídá pravidlům publikace na metodickém portálu www.rvp.cz. Velké množství různých obrázků pod licencí Creative Commons. |  |
---|
|
Bubbl.us - myšlenkové mapy online |
 |
Pavlína Hublová |  |
| |
1 komentář |
01. 07. 2010 |
8392 |
Anotace | Bezplatná online aplikace k tvorbě myšlenkových map. Funguje i na jakékoli interaktivní tabuli.
Vytvořené mapy lze ukládat, sdílet, tisknout, vytvářet společně. | Doporučení | Učitel: příprava projektu, schůzek, výukového tématu.
Žák: příprava projektu, netradiční zápis ve zvoleném předmětu - hledání souvislostí, ... Pro osoby méně orientované v tvorbě a využívání myšlenkových map doporučuji nejprve prostudovat český portál http://www.mindmaps.cz/. |  |
---|
|
E-learningový systém Sakai |
 |
Michal Černý |  |
| |
|
26. 04. 2011 |
4378 |
Anotace | Ne vždy je nejvhodnější používat Moodle jako jedïný nástroj na podporu on-line vzdělávání a e-learningu. Sakai představuje jednu z možných (i když méně známých) open source alternativ. | Doporučení | Zatímco Moodle klade hlavní důraz na samotnou výuku, Sakai se snaží více pozornosti věnovat komunikaci mezi žáky a učitelem. V tomto pohledu jistě představuje zajímavou alternativu především tam, kde má e-learning sloužit jako doplněk výuky. |  |
---|
|
Vytvoř si test |
 |
Jolana Ronková |  |
| |
|
15. 09. 2011 |
7963 |
Anotace | Stránky pro učitele, kde po velmi rychlé registraci můžete generovat různé testy, cvičení, aktivity, doplňovačky, spojovačky pro své žáky či studenty. Test nebo jinou aktivitu můžete také rovnou vložit na web. Získáte URL adresu a vaši žáci mohou k testu přistupovat ze svých počítačů a pracovat na nich všichni najednou.
| Doporučení | Výhoda – odpovědi žáků se automaticky vyhodnocují, tím ušetří práci učiteli se zdlouhavým opravováním. Při tvorbě testu se zadává i správná odpověď. Rychlé a šetří čas. Možné využít i v jiných předmětech než v angličtině. Stránky jsou v angličtině. |  |
---|
|