Název materiálu | Anotace | Autor | Jazyk | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
---|
| rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
eStranky.cz - vytvoř si svůj web |
 |
Miroslava Gardoňová |  |
| |
7 komentářů |
18. 05. 2010 |
6049 |
Anotace | eStranky umožňují velice snadno a zdarma vytvořit vlastní internetové stránky nebo galerie fotografií. Nabízejí předsnatavené šablony s obsahovou strukturou a vzhledem stránek. | Doporučení | eStranky mohou být vhodným prostředím pro tvorbu třídních nebo zájmových stránek v rámci školy. Svými přednastavenými šablonami a technickou podporou jsou vhodné i pro učitele a žáky bez speciálních znalostí z oblasti tvorby webu. Program nabízí jednodušší verze stránek zdarma. |  |
---|
|
Multilingual Families |
 |
Václav Štěbra |  |
| |
3 komentáře |
16. 06. 2014 |
3862 |
Anotace | Cílem vzdělávacího projektu Multilingual Families, financovaného Evropskou Unií, je podporovat a informovat přistěhovalce, nebo vícejazyčné rodiče o důvodech a způsobech vícejazyčné výchovy v neformálním prostředí a vytvořit materiály pro rodiny, učitele a zainteresované osoby a děti.
Projekt se zaměřuje na oblast, která v ČR prozatím není moc řešena - vzdělávání vícejazyčných dětí. Výhodou je, že vytvořené materiály nejsou určeny pouze pro učitele, ale i rodiče a děti samotné. | Doporučení | Sekce Pro učitele nabízí:
- Úvod pro učitele s odpověďmi na otázky, které jim mohou položit rodiče.
- Průvodce projektem pro učitele, který poskytuje důležité informace a praktické rady, s cílem pomoci učitelům škol na všech úrovních splnit úkol učit efektivně ve vícejazyčném prostředí a poradit rodičům v otázkách týkajících se vzdělávání vícejazyčného dítěte.
- Pedagogická příručka založená na výzkumu prováděného na začátku projektu. Bude obsahovat pedagogický pohled na mateřský jazyk, vícejazyčné vzdělávání, vzorce vývoje řeči u dětí a důvody, proč nezanedbat vzdělávání v mateřském jazyce. |  |
---|
|
Virtuální návštěva nejznámějších galerií |
 |
Lenka Říhová |  |
| |
3 komentáře |
03. 02. 2011 |
6432 |
Anotace | Stránky, které umožní prostřednictvím technologie Street View prozkoumat nejvýznamnější muzea z celého světa, vyhledávat a prohlížet stovky uměleckých děl na neuvěřitelných úrovní zoomu, a dokonce i vytvářet a sdílet vlastní sbírku mistrovských děl. Jednotlivé obrazy si můžete do detailů přiblížit, přečíst si o nich rozšiřující informace, vyhledávat další díla konkrétního umělce a sledovat související videa z YouTube. | Doporučení | Výborný zdroj nejen pro učitele VV, možnost ideálního využití na interaktivní tabuli. Stačí jen vybrat muzeum z domovské stránky a zvolit "Explore The Muzeum" nebo "VieW Artwork".
Funkce "Create an Artwork Collection" umožňuje uložit konkrétní názory na kterékoli z děl a vytvořit si vlastní osobní sbírku. Žáci a studenti tak mohou vytvářet a sdílet například společnou sbírku obrazů z určitého období apod. |  |
---|
|
Vše pro zeměpisáře na jednom místě |
 |
Mgr. Dagmar Csatová |  |
| |
3 komentáře |
23. 06. 2010 |
5959 |
Anotace | Geografický server zemepis.com si dává za úkol poskytnout všem maximální množství zeměpisných informací nejenom o České republice, ale také celém světě a to v češtině a zdarma. | Doporučení | Ke stažení zde najdete různé typy map, další odkazy na (nejen) geografické instituce.
K dispozici je také on-line hra Zeměpisný milionář v různých úrovních obtížnosti. |  |
---|
|
Brainstorming - Post it |
 |
Pavlína Hublová |  |
| |
2 komentáře |
03. 08. 2010 |
5245 |
Anotace | Online aplikace, která umožňuje: sdílený brainstorming u počítačů nebo IT, jednoduché sdělování informací (slouží jako "nástěnka"), líbivou wiki k tématu aj.
Registrovaný uživatel může vytvářet libovolný počet nástěnek, které může nastavit jako soukromé - viditelné (všichni čtou, ale nepíší) - editovatelné (všichni mohou číst i přispívat). | Doporučení | Nejlépe využijete při tematické nebo projektové výuce.
Prostřednictvím této aplikace můžete také komunikovat s rodiči, žáky nebo provádět autoevaluaci.
Odkaz můžete vložit do svých stránek nebo blogu jako okno aplikace nebo jako link s náhledem. |  |
---|
|
Klesající výsledky českého základního a středního školství: fakta a řešení |
 |
Petr Koubek |  |
| |
2 komentáře |
05. 11. 2010 |
5059 |
Anotace | Společnost McKinsey and Co. publikovala v září 2010 závěrečnou studii šetření stavu českého vzdělávání z pohledu dynamické společnosti proměn a potřeb konkurenceschopnosti ekonomiky a jednotlivých občanů ČR, budoucích absolventů škol. Zpráva přináší na pozadí veřejně dostupných zpráv a zdrojů analýzu stavu (trvalý sestup kvality) a navrhuje řešení vč. možných způsobů provádění (implementace) reforem pro oblasti, jako je příprava učitele, status učitele, jeho kariéra, řízení ve vzdělávání a evaluace jeho výsledků, zejména v průběhu vzdělávacího procesu. | Doporučení | Protože je zpráva zejména alarmující informací pro manažery a správce ve školství, patří primárně jim doporučení s ní dále pracovat. Samozřejmě platí, že primárním zřizovatelem škol je veřejnost, proto patří toto varování také jí. |  |
---|
|
Mozaika profesního vzdělávání |
 |
Michal Černý |  |
| |
2 komentáře |
17. 12. 2010 |
4331 |
Anotace | Web nabízí 10 zajímavých kurzů, které jsou vhodné pro osobnostní i profesní růst učitelů a které jim umožní lepší pracovní uplatnění, rozvinou schopnost řídit projekty nebo nabídnou informace z oblasti lektorské či všední psychologie. Vše formou přehledného a jednoduchého e-learningu. | Doporučení | V rámci určitého časového období je možné se vzdělávat v těchto oblastech:
Prezentování, Řešení problémů, Organizační chování, Efektivní komunikace, Projketové řízení, Osobní rozvoj, Internet příležitostí, Vedení porad, Zpětná vazba a dalších...
|  |
---|
|
Botanická fotogalerie |
 |
Mgr. Jana Žižková |  |
| |
2 komentáře |
08. 06. 2011 |
7427 |
Anotace | Internetová fotogalerie a klíč k určování rostlin – projekt Ústavu botaniky a zoologie Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity v Brně. | Doporučení | Doplněk výuky botaniky, který lze využít například při samostatné práci žáků či tvorbě herbáře. |  |
---|
|
Dějepis.com |
 |
Halina Franková |  |
| |
2 komentáře |
24. 06. 2012 |
7088 |
Anotace | Český server poskytující informace o našich i světových dějinách. Smyslem webových stránek je zpřístupnit informace o naší i světové historii v přibližném rozsahu učiva středních škol tzv. „počítačové generaci” - tj. převážně mladým lidem, ale i všem ostatním, kteří mají zájem o historii nebo jen hledají jednu konkrétní informaci týkající se historie. | Doporučení | Stránka je přehledně členěna do několika sekcí. Za zhlédnutí jistě stojí sekce pojmů, kde snadno vyhledáte požadované údaje podle abecedního seznamu.
Další sekce:
Učebnice: texty se zvýrazněnými klíčovými slovy.
Historické dokumenty: texty nejznámějších dokumentů týkajících se české historie, např. Zlatá bula sicilská, Charta 77 aj. Několik odkazů na texty v angličtině.
Testy: Seznam otázek k jednotlivým kapitolám učebnice zaměřených na základní faktografické vědomosti.
Časová přímka: Interaktivní zobrazení jednotlivých kapitol z učebnice a prokliky na texty.
Zajímavost: Vlevo na titulní stránce se objevuje Událost dne aneb Dnešní den v historii. Vpravo je zajímavý citát, se kterým se dá pracovat jako s motivačním prvkem k diskuzi či rozpravě. |  |
---|
|
Interaktivní solární systém |
 |
Lenka Říhová |  |
| |
2 komentáře |
30. 05. 2011 |
8220 |
Anotace | Interaktivní 3D model naší sluneční soustavy. Ukázka pohybu planet kolem Slunce i ve vztahu k sobě navzájem. Je možné přepínat mezi heliocentrickým geocentrickým nebo panoramatickým pohledem. | Doporučení | Geocentrický pohled umožní sledovat, jak se den mění v noc. Stačí využít tlačítko pro časový pohyb, případně možnost zoom. Heliocentrický pohled názorně ukazuje střídání ročních období, demonstruje pohyb Měsíce kolem Země a postavení planet. Kliknutím na libovolnou planetu ji můžete „navštívit“, zkoumat její povrch nebo získat více informací.
Ovládání je jednoduché a intuitivní. |  |
---|
|
Technická a přírodovědná laboratoř UTB |
 |
Jindřich Zdráhal |  |
| |
2 komentáře |
16. 02. 2016 |
2881 |
Anotace | Laboratoř v sobě ukrývá spoustu materiálů rozdělených podle toho, jestli jsou doporučené pro ZŠ nebo SŠ.
V každé z těchto kategorií najdete dvě velmi hezky zpracované publikace ve formátu pdf – jedna se věnuje přírodovědným problémům, druhá technickým. K dispozici jsou videa, komiksy a fotokniha. | Doporučení | Velice se mi na celém projektu líbí, že to není "klasická učebnice", ale vše je pojato jako problém. Ostatně název každé kapitoly začíná "Proč ..."
Doporučuji si vše projít a najít si, co z toho by se dalo "napasovat" na "klasické" učivo (věřím, že nebude problém zařadit např. téma "Proč balónky létají"). |  |
---|
|
Openphoto |
 |
Mgr. Dana Šafránková |  |
| |
1 komentář |
17. 05. 2010 |
5030 |
Anotace | Otevřená galerie fotografií, řazená podle kategorií. Obsahuje širokou škálu témat: živá i neživá příroda, umění, architektura, lidé a jejich okolí, krajina aj. | Doporučení | U jednotlivých obrázků je uvedena jejich licence. Lze nalézt fotografie, které jsou volně k dispozici, mj. pro tvorbu DUM. Obrázky jsou k dispozici v kvalitním velkém rozlišení. |  |
---|
|
Rady a strategie ke studování |
 |
Dušan Goš |  |
| |
1 komentář |
29. 11. 2010 |
1997 |
Anotace | Webové stránky se zabývají problematikou učení a cestou, která vede k co nejefektivnějšímu učení. Jsou určené hlavně pro studenty. | Doporučení | Doporučte tuto stránku svým studentům, získají náhled do učení jako takové. Stránky je naučí, jak si rozvrhnout čas na učení, jak řešit problémy a poskytnou další velmi zajímavé informace. Vzhledem k odborným termínům a nutnosti vnitřní motivace ke studiu zde mohou nalézt inspiraci zejména studenti gymnázií a středních škol. |  |
---|
|
Internetová bezpečnost |
 |
Mgr. Petra Cemerková Golová |  |
| |
1 komentář |
24. 09. 2010 |
3013 |
Anotace | Pomocí záložek Začínající uživatel, Pokročilý uživatel, Rodiče, Děti a Školy oslovuje projekt Bezpečný internet.cz uživatele různých věkových skupin a na názorných příkladech pomáhá vytvářet správné návyky internetové bezpečnosti. | Doporučení | Za povšimnutí stojí záložka Děti. V komiksových příbězích určených pro 7 až 12leté a 13 až 16leté si žáci zábavnou formou posílí povědomí o rizicích spojených s užíváním internetu. Ve výuce ICT lze využít test k prověření znalostí v této oblasti.
Mezi dokumenty ke stažení najdete video Seznam se bezpečně - film pro děti a rodiče o možných nástrahách internetu. |  |
---|
|
Stahuj obrázky a vkládej do svých DUMů |
 |
Halina Franková |  |
| |
1 komentář |
16. 07. 2010 |
5141 |
Anotace | Webová stránka nabízí bezplatné stahování obrázků. Zájemci vyhledávají podle zadaného slova. Vše v angličtině. Obrázky jsou převedeny na cliparty, nejsou tedy tak datově veliké ani náročné na tisk. | Doporučení | Veškeré obrázky jsou volně k dispozici, jejich stažení a použití odpovídá pravidlům publikace na metodickém portálu www.rvp.cz. Velké množství různých obrázků pod licencí Creative Commons. |  |
---|
|
Bubbl.us - myšlenkové mapy online |
 |
Pavlína Hublová |  |
| |
1 komentář |
01. 07. 2010 |
7927 |
Anotace | Bezplatná online aplikace k tvorbě myšlenkových map. Funguje i na jakékoli interaktivní tabuli.
Vytvořené mapy lze ukládat, sdílet, tisknout, vytvářet společně. | Doporučení | Učitel: příprava projektu, schůzek, výukového tématu.
Žák: příprava projektu, netradiční zápis ve zvoleném předmětu - hledání souvislostí, ... Pro osoby méně orientované v tvorbě a využívání myšlenkových map doporučuji nejprve prostudovat český portál http://www.mindmaps.cz/. |  |
---|
|
Grafický editor Sumo |
 |
RNDr. Jitka Rambousková |  |
| |
1 komentář |
17. 06. 2010 |
2889 |
Anotace | On-line editor Sumo pro tvorbu vlastních obrázků nebo pro úpravu fotografií. Má velmi jednoduché ovládání, ale široké možnosti. Kromě filtrů umí pracovat s histogramem i křivkami a umí i vrstvy. | Doporučení | Editor používá okno prohlížeče a nepožaduje žádnou instalaci.
Nabízí práci s vrstavmi a velké množství filtrů jako běžně používané grafické programy. |  |
---|
|
AllofMe |
 |
Bořivoj Brdička |  |
| |
1 komentář |
26. 11. 2010 |
3093 |
Anotace | Vizuálně atraktivní snadno ovladatelný online nástroj na tvorbu časových os z vložených dat. | Doporučení | Možno vkládat i české texty a použít pro vizualizaci a zachycení časového průběhu libovolné události (třeba historické). |  |
---|
|
Nové trendy ve vzdělávání v USA – Project Tomorrow |
 |
Petr Koubek |  |
| |
1 komentář |
27. 06. 2011 |
4366 |
Anotace | Odkaz na web, který představuje pohled učitelů, žáků, rodičů a vedení škol na zásadní otázky vzdělávání, mimo jiné také na užívání moderních chytrých mobilních technologií pro větší zapojení žáků do učebního procesu. Asociace získává data oslovováním veřejnosti, ta se zapojuje do různých výzkumů, jako je například Speak Up. Tento výzkum shromažďuje přímá svědectví (formou strukturovaného dotazníku, kde je většina otázek v čase neměnných) všech účastníků vzdělávání na téma technologie ve vzdělávání a nové trendy. Videozáznamy svědectví si můžete poslechnout a prohlédnout na stránkách.
Smyslem projektu je zprostředkovat názory veřejnosti těm, kdo jsou v rozhodovacích pozicích, guvernérům, poslancům i prezidentu Unie. Iniciativa patří díky síle stovek tisíc autentických sdělení mezi vlivné názorové vůdce (stakeholders) amerického vzdělávání.
Data dále představuje veřejnosti široké i odborné prostřednictvím ucelených analytických zpráv, seminářů a konferencí. | Doporučení | Web doporučujeme všem, které zajímají technologie ve vzdělávání, co si o tomto fenoménu myslí americká mládež a pedagogové a v neposlední řadě, jak rozličné jsou konkrétní zkušenosti a možnosti využití ICT a chytrých mobilních zařízení ve vzdělávání.
Web je vhodným zdrojem metodických nápadů a motivace pro učitele, žáky i studenty vysokých škol, které zajímá vzdělávání a školství. |  |
---|
|
Edice CZ.NIC - odborné publikace ke stažení |
 |
Pavlína Hublová |  |
| |
1 komentář |
01. 07. 2015 |
2610 |
Anotace | Vydávání knih je jednou z aktivit sdružení CZ.NIC. Cílem tohoto projektu je vydávat odborné, ale i populární publikace spojené s Internetem a jeho technologiemi.
Ke stažení je vždy elektronická podoba knih. | Doporučení | Zajímavé knihy zde najdou především učitelé informatiky, např. LIBREOFFICE WRITER, ZODPOVEDNOSŤ NA INTERNETE, TVORBA OPEN SOURCE SOFTWARU, ale i studenti a jejich rodiče (BUĎ PÁNEM SVÉHO PROSTORU). |  |
---|
|