Název materiálu | Anotace | Autor | Jazyk | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
---|
| rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pepinator |
 |
Pavlína Hublová |  |
| |
|
23. 08. 2010 |
6084 |
Anotace | On-line aplikace nabízející hry, kvízy, testy z různých oborů - z českého jazyka, matematiky, dopravní výchovy (autoškola), geometrie, zeměpisu, angličtiny a dalších. | Doporučení | Aplikace využijete u interaktivní tabule, u počítačů nebo jen jako zdroj zajímavých nápadů.
Využijte i on-line lekce psaní všemi deseti - kontroluje chyby, měří čas, sleduje počet úhozů za minutu. |  |
---|
|
Brainstorming - Post it |
 |
Pavlína Hublová |  |
| |
2 komentáře |
03. 08. 2010 |
5634 |
Anotace | Online aplikace, která umožňuje: sdílený brainstorming u počítačů nebo IT, jednoduché sdělování informací (slouží jako "nástěnka"), líbivou wiki k tématu aj.
Registrovaný uživatel může vytvářet libovolný počet nástěnek, které může nastavit jako soukromé - viditelné (všichni čtou, ale nepíší) - editovatelné (všichni mohou číst i přispívat). | Doporučení | Nejlépe využijete při tematické nebo projektové výuce.
Prostřednictvím této aplikace můžete také komunikovat s rodiči, žáky nebo provádět autoevaluaci.
Odkaz můžete vložit do svých stránek nebo blogu jako okno aplikace nebo jako link s náhledem. |  |
---|
|
KÁPÉZET |
 |
Pavlína Hublová |  |
| |
|
01. 09. 2010 |
5014 |
Anotace | Komplexní zajištění primárně preventivních a intervenčních aktivit v MŠ, ZŠ, ve SŠ, realizuje PPP Plzeň. Stránky poskytují souhrnný materiál z oblasti primární prevence, slouží jako internetový rozcestník a především jako metodická podpora pro školní metodiky prevence, výchovné poradce a učitele. | Doporučení | Metodické materiály: šikana, kiberšikana, drogy a alkohol, gambling, partnerské vztahy, poruchy příjmu potravy, sebepoškozování, extremismus, kriminalita, sociální vyloučení - menšiny, hry a techniky apod. Jsou zde i zajímavé odkazy, videa, problematika SPUCH. |  |
---|
|
Interaktivní periodická tabulka prvků |
 |
Pavlína Hublová |  |
| |
|
01. 08. 2011 |
4725 |
Anotace | Multimediální periodická tabulka prvků, která je napojena na wikipedii, videa, fotografie (volba v 1. záložce). Téměř celá přeložena do češtiny, takže můžete zobrazit i vlastnosti nebo orbitaly prvků. Stačí najet myší na prvek a vše potřebné se zobrazí automaticky. | Doporučení | Žáci mohou u počítače samostatně vyhledávat informace, hledat shody a rozdíly.
Zobrazením na interaktivní tabuli nebo dataprojektorem může pak interaktivitu využít celá třída. |  |
---|
|
Příběh Rozhlasu |
 |
Pavlína Hublová |  |
| |
|
21. 03. 2013 |
3471 |
Anotace | Českou minulostí s Českým rozhlasem. Audio i video nahrávky milníků v české historii (interaktivní časová osa v sekci Tenkrát v Rozhlase), ukázky do mediální výchovy o tvorbě pořadů v rozhlasu (Jak se dělá vysílání) a informace s ukázkami z legendárních pořadů Českého rozhlasu (sekce 89 + 1 odhalení). | Doporučení | Vlastivěda, dějepis - audio a video ukázky historických událostí (projevy státníků, komentáře k aktuálnímu dění).
Mediální výchova, výchova k občanství - audio nahrávky jak se dělá vysílání, ale také ukázky různých typů pořadů (zábavné, propagandistické aj.). |  |
---|
|
Spongelab: animace a grafika pro přírodovědné obory |
 |
Pavlína Hublová |  |
| |
|
16. 08. 2011 |
3874 |
Anotace | Webová stránka sdružuje učitele přírodovědných oborů z celého světa. Je možné se registrovat, tím uživatel získá přístup k dalším materiálům (přípravy na výuku, interaktivní hry apod.).
I nepřihlášený uživatel zde však najde zdroje, které lze využít – především ve spojení s dataprojektorem nebo interaktivní tabulí. | Doporučení | Doporučuji sekci Animations. V tuto chvíli je k dispozici 30 animací – především k chemii a biologii (mimo to jsou zde materiály i pro fyziku a matematiku).
V sekci Linked animations and video najdete odkazy na externí zdroje (YouTube apod.). |  |
---|
|
Live Geometry |
 |
Pavlína Hublová |  |
| |
1 komentář |
25. 11. 2011 |
5758 |
Anotace | Vynikající online aplikace pro hodiny geometrie. Funguje v jakémkoli prohlížeči. Má množství funkcí a velkou plochu, takže vypadá výborně na jakékoli interaktivní tabuli (doplněk k funkcím softwaru dané IT). | Doporučení | Využití najde v hodinách matematiky, fyziky, ale i dalších, kde potřebujeme grafické znázornění jednoduchých i složitějších geometrických útvarů.
Výběr některých funkcí:
- bod, úsečka
- popis délek stran
- geometrické tvary
- vzájemná poloha přímek
- poloha přímky a kružnice
- rotace, posun objektů
- funkce a vektory
Praktické využití i na I. stupni. |  |
---|
|
Smarthistory |
 |
Pavlína Hublová |  |
| |
|
07. 09. 2011 |
3772 |
Anotace | Interaktivní časová osa s ukázkami umění daného období. Po kliknutí na obrázek se nabídne vysvětlující text v angličtině včetně dalších doplňujících obrázků. Lze vyhledávat podle časového období, názvu období nebo konkrétních jmen umělců. | Doporučení | Žáci mohou v hodině výtvarné výchovy nebo dějepisu porovnávat obrazy jednotlivých období – hledat shody a rozdíly, propojovat své poznatky a nacházet souvislosti s historickými událostmi. |  |
---|
|
Anagrammer |
 |
Pavlína Hublová |  |
| |
|
02. 09. 2011 |
2666 |
Anotace | Přesmyčka (anagram) vznikne přeskupením písmen. Aplikace vygeneruje seznam možných slov/slovních spojení, která by měla dávat smysl. Lze si nastavit výstup 1–3slovný. | Doporučení | Přesmyčky se hodně používají při motivaci nebo opakovacích aktivitách. Stačí přesmyčku nabídnout jako možné řešení věty k doplnění nebo křížovky. Žák musí tak slovo doplnit sám, přesmyčkou si pak provede kontrolu. |  |
---|
|
Bio Digital Human – Lidské tělo |
 |
Pavlína Hublová |  |
| |
|
27. 09. 2011 |
4475 |
Anotace | Online zobrazení lidského těla s možnostmi přepínání jednotlivých systémů, zobrazení popisků (v angličtině), podrobné prohlídky částí lidského těla. | Doporučení | V hodinách přírodovědy a přírodopisu může nahradit fyzické modely, pokud bude zobrazeno na interaktivní tabuli nebo dataprojektorem. S možností „take snapshot“ lze vyfotografovat kterýkoli obrázek (pozici, systém) a následně s ním dále pracovat na interaktivní tabuli, na počítačích apod. |  |
---|
|
Human Body Maps – 3D model lidského těla |
 |
Pavlína Hublová |  |
| |
|
26. 10. 2011 |
7490 |
Anotace | Interaktivní zobrazení lidského těla s možností volby vrstev, popř. jednotlivých orgánů. Možnost otáčení o 180 stupňů nebo přiblížení. | Doporučení | Žáci mohou zkoumat konkrétní soustavu, vyhledávat podrobnosti, překládat anglické popisky. |  |
---|
|
Průřezová témata a čtenářství |
 |
Pavlína Hublová |  |
| |
|
10. 11. 2011 |
4219 |
Anotace | Web k projektu s názvem Jak efektivně vyučovat průřezová témata a současně rozvíjet čtenářství – vývoj sdružených příkladů dobré praxe pro učitele základních škol, který realizuje Projekt Odyssea. | Doporučení | V sekci materiály jsou k dispozici dokumenty ve formátu PDF se seznamy zdrojů, odkazů a materiálů k danému průřezovému tématu, resp. k rozvoji čtenářství. Také jsou zde ke stažení přípravy na vyučování se zaměřením na jednotlivá průřezová témata a čtenářství (třídění podle oboru, tématu, ročníku). |  |
---|
|
Virtuální laboratoře |
 |
Pavlína Hublová |  |
| |
|
10. 06. 2012 |
3598 |
Anotace | Tyto virtuální laboratoře pomáhají trénovat základní laboratorní techniky. Nabízí 4 interaktivní ukázky práce s laboratorní technikou. Krok po kroku si žák/student vyzkouší práci např. s mikroskopem (od zapojení do zásuvky až po úklid vzorků). | Doporučení | Vhodné pro samostatné studium žáků u počítačů nebo společné zobrazení na interaktivní tabuli/dataprojektoru. Ideální průprava před laboratorními pracemi odborného vzdělávání nebo fyziky. |  |
---|
|
Mediální gramotnost CZ |
 |
Pavlína Hublová |  |
| |
|
26. 06. 2012 |
3853 |
Anotace | Tyto stránky by mohly být zajímavou inspirací pro všechny, kteří se zabývají MEDIÁLNÍ GRAMOTNOSTÍ či MEDIÁLNÍ VÝCHOVOU. Měly by tedy sloužit studentům, učitelům, rodičům i odborníkům.
Nabízejí: metodické náměty pro učitele, odkazy na další zajímavé naše i zahraniční zdroje, inspiraci pro rodiče, kterým není jedno, jak jejich děti vyrůstají s médii, odkazy na literaturu a další texty z oboru. | Doporučení | Pro učitele je asi nejzajímavější sekce Metodika (metodické náměty). Najdete zde náměty, lekce a materiály, které by se Vám při výuce mohly hodit. Většina textů je výsledkem práce studentů FSV UK, kteří se účastnili semináře o mediální výchově. Některé příspěvky obsahují pracovní listy, jiné obrázky či multimediální přílohy. |  |
---|
|
Domácí chemické pokusy |
 |
Pavlína Hublová |  |
| |
|
17. 08. 2012 |
5075 |
Anotace | Pokusy s jejich návody si můžete přímo prohlédnout nebo stáhnout do svého počítače ve formátu wordového dokumentu. Krom chemických pokusů zde najdete i jejich zařazení do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (dále jen RVP ZV). | Doporučení | Pro zopakování a fixaci chemického učiva autorka dle RVP ZV vzdělávacího oboru chemie vytvořila sedm pracovních listů,které jsou také volně ke stažení.
Tyto stránky mohou být nápomocné, jak učitelům chemie, tak ostatním nadšencům o chemii. |  |
---|
|
ČT: Rande s fyzikou |
 |
Pavlína Hublová |  |
| |
|
12. 07. 2012 |
5146 |
Anotace | Vzdělávací seriál České televize. Jednotlivé díly v délce cca 15 minut.
V záběrech je spousta grafiky, různé šipky znázorňující síly a další fyzikální veličiny. | Doporučení | Přehled dílů:
·Gravitace a lety do vesmíru
·Hybnost a impulz síly
·Jednoduché stroje
·Mechanický tlak
·Newtonovy zákony
·Pohyb a rychlost
·Práce, výkon, energie
·Proudění kapalin a plynů
·Působení sil
·Tíha a beztížný stav
·Tlak v tekutinách a Archimédův zákon
·Tření a valivý odpor
·Zrychlení a volný pád |  |
---|
|
CLIL: Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií |
 |
Pavlína Hublová |  |
| |
|
19. 11. 2012 |
3472 |
Anotace | Tato příručka je určena jak pro učitele jazykových a nejazykových předmětů, tak i pro ředitele škol. V úvodních kapitolách se seznamujeme s obecnými zásadami a možnostmi CLILu v české škole. Tyto populárně-naučné texty slouží zejména zájemcům z řad pedagogické veřejnosti jako úvodní vstup do problematiky CLILu. Druhá část je stěžejní zejména pro vedení škol, které chtějí s CLILem začít nebo již v současnosti vyvíjejí snahy zabudovat CLIL do svých osnov a zvolili si CLIL jako systematický krok k inovativnímu pojetí moderního vzdělávání na své škole. Třetí možnou cílovou skupinou jsou učitelé nejazykových předmětů, jimž právě kapitoly o metodologii CLIL přinášejí vhled do konkrétní realizace CLILu ve vyučovací hodině. Případové studie CLIL škol dokreslují, jakou míru implementace si rozdílně zaměřené školy zavedly. | Doporučení | CLIL výukové plány této kapitoly mohou být použity v hodinách odborného předmětu nebo cizího jazyka, také v hodinách CLIL vedených oběma učiteli (tzv. team-teaching). CLIL výukové plány mohou být prezentovány také jako ukázkové učební materiály při přípravě budoucích učitelů nebo v rámci kurzů DVPP. Jednotlivé výukové plány obsahují kompletní přípravu na hodinu a popis průběhu hodiny, která integruje vzdělávací obsah s anglickým, německým nebo francouzským jazykem v různé míře a rozsahu. Výukové plány jsou využitelné na 2. stupni základní školy a v nižších ročnících víceletého gymnázia. Není snadné stanovit míru obtížnosti pro žáky, kteří se prvně s CLILem seznamují, avšak je zde značný prostor výukové plány uzpůsobovat, rozšiřovat a dále variovat v kontextu ročníku a třídy. Věříme, že vám budou inspirací na vaší cestě stát se profesionálními CLIL učiteli. |  |
---|
|
eSbírky Národního muzea v Praze |
 |
Pavlína Hublová |  |
| |
|
26. 11. 2012 |
3544 |
Anotace | On-line aplikace si klade za cíl prezentovat ve virtuálním prostředí sbírky českých kulturních institucí. Jedná se o první portál, který v České republice prezentuje digitalizované sbírky několika institucí na jednom místě.
Portál v současnosti prezentuje fotografie, zvuky a do budoucna počítá také se zpřístupněním audio – vizuálních nahrávek.
Esbírky nabízejí vyhledávání podle instituce, druhu sbírky, materiálu, data a místa původu. Prostřednictvím tzv. Předmětů měsíce se snaží upozornit na zajímavé artefakty z různých sbírek. | Doporučení | Licence sice neumožňuje stahovat materiály bez souhlasu a správné citace (takže je nelze volně používat do prezentací apod.), ale někdy stačí i jen odkaz na zajímavou složku, obrázek, audio apod.
Také jistě poslouží jako zdroj doplňujících informací pro učitele dějepisu a žáky se zájmem o historii. |  |
---|
|
Experimentem k poznání |
 |
Pavlína Hublová |  |
| |
|
23. 04. 2013 |
3685 |
Anotace | Potrál Experimentem k poznání je otevřenou nekomerční platformou pro výměnu výukových materiálů, zkušeností, nápadů a vzájemnou pomoc.
Nabízí: metodické a výukové materiály, nabídku školení (nyní po ukončení projektu zpoplatněné), kontakty na pedagogy, kteří pomohou či poradí | Doporučení | V sekci Materiály naleznete zde dva typy materiálů. Experimenty jsou komplexnější zdroje použitelné přímo ve výuce. Náměty jsou sbírkou „nápadů“ bez detailního rozpracování.
Tabulka je přehledná a nabízí řazení podle názvu, časové náročnosti a náročnosti provedení.
Dále můžete v materiálech vyhledávat podle RVP (předměty a jejich třídění). |  |
---|
|
Portál o českém jazyku |
 |
Pavlína Hublová |  |
| |
|
18. 09. 2013 |
6384 |
Anotace | Smyslem portálu je usnadnit uživatelům češtiny, vyhledávání správných podob slov, jejich tvarů a synonym a také přispět k rozvíjení naší jazykové kultury.
Na portálu je online k dispozici Slovník současné češtiny, Slovník českých synonym a antonym a Pravidla českého pravopisu. | Doporučení | Kromě výše zmíněných slovníků je v poslední záložce k dispozici nástroj na doplnění české interpunkce.
I když je listování ve slovnících důležitou součástí výuky, není vždy ve třídě dostatek výtisků. Proto si dovedu představit, že někteří žáci mají k ruce papírové vydání a ostatní mohou pracovat s online podobou. Jistě i bude zajímavé srovnání. |  |
---|
|