Název materiálu | Anotace | Autor | Jazyk | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
---|
| rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Portál Finanční gramotnost do škol |
 |
Ing. Kateřina Lichtenberková |  |
| |
|
02. 11. 2012 |
4690 |
Anotace | Portál přináší:
1) doplňkové materiály pro výuku finanční gramotnosti na základních a středních školách - např. pracovní sety použitelné přímo při vyučovací hodině
2) možnost inspirovat se od odborníků v oboru financí - inspirativní materiály, videa, možnost zúčasnit se webinářů a seminářů atd. | Doporučení | Portál je vhodný jak pro učitele, tak pro rodiče, kteří chtějí své děti finančně vzdělávat.
Také děti samotné zde najdou spoustu inspirujících materiálů a informací. |  |
---|
|
Prezi – prezentace bez PowerPointu |
 |
Alena Pudlovská |  |
| |
|
09. 08. 2010 |
4700 |
Anotace | Online prostředí pro vytváření prezentací, v nichž informace nejsou rozmístěny klasicky na jednotlivých stránkách, ale pouze na jednom listu v jakési informační mapě. Prezi tak umožňuje zaměřit se na detail, ale i zobrazit celek - autor při tvorbě prezentace volí, v jakém pořadí mají být informace z mapy zobrazeny. | Doporučení | Prezi vyžaduje registraci. Pro základní (a bohatě postačující) verzi je registrace zdarma. Jednoduchá ukázka toho, co Prezi umí, je k dispozici zde: http://prezi.com/9mj0w4vffkxe/co-umi-prezi/. Na domovské stránce Prezi najdete řadu mnohem komplexnějších příkladů. Prezentace lze spouštět přímo z webové stránky nebo je lze stáhnout na disk. |  |
---|
|
Minimalizace šikany |
 |
Kamil Kopecký |  |
| |
|
16. 09. 2010 |
4723 |
Anotace | Cílem projektu Minimalizace šikany je ukázat cestu, jak účinně snížit výskyt šikany na škole, a nabídnout program k širokému použití na základních a středních školách v celé ČR. Stránky jsou členěny do sekcí pro žáky, rodiče, školy. Každý tak najde informace o situacích, které mohou z jeho pohledu nastat. | Doporučení | V sekci Škola si stáhněte zajímavé materiály pro vaši školu.
Najdete zde i videa popísující reálné případy šikany ve škole, která lze použít ve výuce.
Aktuální je i sekce Šikana a mobily, která se zabývá kyberšikanou. |  |
---|
|
BESIP |
 |
Martin Klzo |  |
| |
|
07. 05. 2010 |
4724 |
Anotace | BESIP je součástí Ministerstva dopravy. Provádí preventivní činnost v oblasti bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích, soustřeďuje se na preventivní aktivity formou celostátních kampaní, dopravní výchovy a rozšiřováním informací o osvědčených postupech v této oblasti. | Doporučení | |  |
---|
|
Interaktivní periodická tabulka prvků |
 |
Pavlína Hublová |  |
| |
|
01. 08. 2011 |
4727 |
Anotace | Multimediální periodická tabulka prvků, která je napojena na wikipedii, videa, fotografie (volba v 1. záložce). Téměř celá přeložena do češtiny, takže můžete zobrazit i vlastnosti nebo orbitaly prvků. Stačí najet myší na prvek a vše potřebné se zobrazí automaticky. | Doporučení | Žáci mohou u počítače samostatně vyhledávat informace, hledat shody a rozdíly.
Zobrazením na interaktivní tabuli nebo dataprojektorem může pak interaktivitu využít celá třída. |  |
---|
|
Objevuj a poznávej krásy Vysočiny |
 |
Miroslava Gardoňová |  |
| |
1 komentář |
03. 08. 2011 |
4728 |
Anotace | Naučně-zábavná hra o zajímavostech kraje Vysočina v online prostředí. Jejím smyslem je zábavnou a interaktivní formou ukázat krásy Vysočiny a přispět k rozšíření znalostí o zajímavých místech v tomto kraji. | Doporučení | Hra obsahuje výběr 100 nejrůznějších turistických cílů a zajímavostí, uspořádaných do deseti témat, a mapu kraje, ve které jsou umístěny barevné terče, které určují přesnou polohu místa, kde se daný objekt nachází. Hra má dvě úrovně: základní a mistrovskou. Základní náročnost umožňuje hráči mít i záporné skóre, tak se vlastně učí i při špatných pokusech.
Mistrovská náročnost záporné skóre neumožňuje a při dosažení záporného počtu bodů hra končí a začíná znova. Cílem mistrovské hry je dosáhnout s promyšlenou herní strategií co nejvyššího skóre.
Hráč si postupně vybírá témata podle vlastního uvážení a k jednotlivým objektům přiřazuje terč na mapě, čímž určuje, kde se daný objekt nachází. Každý objekt představují 3 fotografie, které mu mají objekt představit a přiblížit. Pokud pozná daný objekt hned podle první fotografie, získává 3 body. Pokud podle druhé, získává 2 body, a když potřebuje ke správnému přiřazení zhlédnout všechny tři fotografie, získává bod 1. Přiřadí-li hráč terč k dané fotografii správně, pokračuje dále k fotografiím dalších objektů. Pokud hráč neuspěje, volí další body na mapě, nebo se pokusí přiřadit jiný objekt. Za každý neúspěšný pokus ztrácí hráč 1 bod.
Výběr objektů v jedné kategorii může kdykoliv přerušit a jít vybírat objekty v jiné kategorii. Pak se k první kategorii může kdykoliv vrátit a pokračovat. O průběhu hry se kdykoliv můžete informovat kliknutím na ikonu „vysvědčení“, kde je jeho úspěšnost ohodnocena. Najdete zde i podrobnou statistiku svých herních úspěchů a neúspěchů. Když nasbíráte 100 bodů, stanete se držitelem titulu MISTR VYSOČINY. Maximum možných bodu je 300, to získáte titul VELMISTRA VYSOČINY. Pak už hra končí. |  |
---|
|
Digitalizovaný archiv časopisů AV ČR |
 |
RNDr. Jitka Rambousková |  |
| |
|
14. 07. 2011 |
4785 |
Anotace | Mnoho digitalizovaných časopisů v češtině. Archiv umožňuje listování, vyhledávání podle parametrů apod. Tituly postupně přibývají. | Doporučení | Zajímavý zdroj informací do dějepisu, českého jazyka či občanské výchovy. K dispozici je například časopis Lumír od roku 1851, Národní noviny, ročník 1848, ale také Rudé právo ročníky 1950-1989 a mnoho dalších. |  |
---|
|
Nové trendy ve vzdělávání v USA – Project Tomorrow |
 |
Petr Koubek |  |
| |
1 komentář |
27. 06. 2011 |
4791 |
Anotace | Odkaz na web, který představuje pohled učitelů, žáků, rodičů a vedení škol na zásadní otázky vzdělávání, mimo jiné také na užívání moderních chytrých mobilních technologií pro větší zapojení žáků do učebního procesu. Asociace získává data oslovováním veřejnosti, ta se zapojuje do různých výzkumů, jako je například Speak Up. Tento výzkum shromažďuje přímá svědectví (formou strukturovaného dotazníku, kde je většina otázek v čase neměnných) všech účastníků vzdělávání na téma technologie ve vzdělávání a nové trendy. Videozáznamy svědectví si můžete poslechnout a prohlédnout na stránkách.
Smyslem projektu je zprostředkovat názory veřejnosti těm, kdo jsou v rozhodovacích pozicích, guvernérům, poslancům i prezidentu Unie. Iniciativa patří díky síle stovek tisíc autentických sdělení mezi vlivné názorové vůdce (stakeholders) amerického vzdělávání.
Data dále představuje veřejnosti široké i odborné prostřednictvím ucelených analytických zpráv, seminářů a konferencí. | Doporučení | Web doporučujeme všem, které zajímají technologie ve vzdělávání, co si o tomto fenoménu myslí americká mládež a pedagogové a v neposlední řadě, jak rozličné jsou konkrétní zkušenosti a možnosti využití ICT a chytrých mobilních zařízení ve vzdělávání.
Web je vhodným zdrojem metodických nápadů a motivace pro učitele, žáky i studenty vysokých škol, které zajímá vzdělávání a školství. |  |
---|
|
Mozaika profesního vzdělávání |
 |
Michal Černý |  |
| |
2 komentáře |
17. 12. 2010 |
4792 |
Anotace | Web nabízí 10 zajímavých kurzů, které jsou vhodné pro osobnostní i profesní růst učitelů a které jim umožní lepší pracovní uplatnění, rozvinou schopnost řídit projekty nebo nabídnou informace z oblasti lektorské či všední psychologie. Vše formou přehledného a jednoduchého e-learningu. | Doporučení | V rámci určitého časového období je možné se vzdělávat v těchto oblastech:
Prezentování, Řešení problémů, Organizační chování, Efektivní komunikace, Projketové řízení, Osobní rozvoj, Internet příležitostí, Vedení porad, Zpětná vazba a dalších...
|  |
---|
|
Projekt Cesta ke kvalitě |
 |
Miroslava Salavcová |  |
| |
|
14. 01. 2011 |
4821 |
Anotace | Cesta ke kvalitě je národní projekt MŠMT zaměřený na všestrannou podporu škol v oblasti vlastního hodnocení. Projekt realizují Národní ústav odborného vzdělávání a Národní institut pro další vzdělávání. | Doporučení | Najdete tu mnoho informací o evaluaci, hodnocení, autoevaluaci škol.
Doporučuji záložku Evaluační nástroje, kde se postupně objevují ověřené evaluační nástroje (včetně metodiky) - dotazníky pro žáky, rodiče, zaměstnance školy, hospitační formulář aj., které mohou napomoci vytváření vlastního hodnocení školy. Najdete zde také odkaz na Portál evaluačních nástrojů, prostřednictvím kterého můžete po registraci využívat uvedené evaluační nástroje (včetně generovaného vyhodnocení) a podílet se na jejich ověřování. |  |
---|
|
Společnost Montessori o.s. |
 |
Radek Sárközi |  |
| |
|
25. 02. 2011 |
4859 |
Anotace | Webové stránky občanského sdružení Společnost Montessori obsahují informace o aktivitách tohoto sdružení, o mateřských a základních školách montessori v ČR a o hlavních principech pedagogiky Marie Montessori. | Doporučení | Stránky jsou jednoduché a přehledné. Návštěvník na nich najde základní informace o metodě montessori. Aktuality obsahují nabídku vzdělávacích kurzů k této problematice. |  |
---|
|
Pracovní listy do matematiky |
 |
RNDr. Jitka Rambousková |  |
| |
|
17. 08. 2010 |
4873 |
Anotace | Server obsahuje velké množství (6 000) připravených pracovních listů do matematiky. Ke každému tématu existuje vždy list v několika variantách.
Každý list obsahuje i řešení. Na serveru najdete také např. tisk čtverečkovaného papíru s různým rastrem, matematické hry (doplňování číselných řad apod.). | Doporučení | Listy lze využít k procvičování nebo jako zadání písemných prací. Nutno brát v úvahu, že zadání úkolů je v anglickém jazyce! |  |
---|
|
Betlémářství |
 |
Mgr. et Mgr. Aleš Franc |  |
| |
|
08. 05. 2010 |
4874 |
Anotace | Stránky sloužící především betlémářům, ale i dalším zájemcům o problematiku betlémů z řad širší veřejnosti.
Obsahují aktuality z oboru, rozcestník na české i cizojazyčné stránky o betlémářství nebo archiv tématického časopisu. | Doporučení | |  |
---|
|
Průvodce světem povolání |
 |
Mgr. Dagmar Csatová |  |
| |
|
15. 09. 2010 |
4885 |
Anotace | Webová stránka je určena všem, kdo potřebují detailní informace o nabídce škol, pro uchazeče o zaměstnání a ostatní zájemce. Poskytuje informace o více než 600 povoláních formou textu, fotografií a zvukových dialogů. Nabízí řadu způsobů, jak si vybrat nejvhodnější povolání podle zájmů, dovedností a řady dalších kritérií. Umožňuje získat informace a užitečné návody o tom, jak úspěšně vstoupit (i opětovně) na trh práce. | Doporučení | Vodítkem k volbě povolání pro vaše žáky může být i dotazník zájmů, který naleznete v levé části úvodní stránky. Žáci se zdravotním handicapem zde mohou nalézt vhodné obory k dalšímu studiu dle typu postižení. |  |
---|
|
El·dům |
 |
Michal Černý |  |
| |
|
11. 10. 2010 |
4897 |
Anotace | Portál nabízí zdarma velké množství recenzovaných e-learningových kurzů, věnovaných především angličtině. Kurzy jsou česky a jsou provozovány v systému Moodle. Je možné si je nejprve prohlédnout a poté bezplatně bez nutnosti registrace stáhnout.
Naleznete zde také články věnované tématu elektronické podpory učení. | Doporučení | Výukové materiály lze výborně použít např. k doplnění či rozšíření výuky angličtiny či pro samostudium. Pokud si některý kurz nahrajete do vlastního Moodle, je možné jej využít i jako domácí úkoly pro žáky. |  |
---|
|
Jak vytvořit rozvrh |
 |
Mgr. Hana Pilařová |  |
| |
|
17. 08. 2010 |
4908 |
Anotace | Stránka, ze které si můžete stáhnout neomezenou demoverzi programu pro generování rozvrhu (jediné omezení funkce je nemožnost exportu vytvořených rozvrhů do Excelu a HTML a jejich tisk).
Po zadání tříd, předmětů, učitelů a jejich úvazků, učeben a podmínek (např. dělení skupin, zvonění, kdy předmět nesmí být apod.), program generuje rozvrh a hlídá veškeré kolize (učitel už učí jinde, učebna je obsazená, žák se účastní vyučování v jiné skupině apod.). Umožňuje také spojování tříd i přiřazení více učitelů jedné hodině, umí pracovat s vícetýdenními cykly. Program je k dispozici v češtině a má velmi intuitivní ovládání. | Doporučení | Demoverzi si můžete stáhnout prostřednictvím nabídky v pravé části okna. K dispozici je obsáhlá dokumentace (dole na stránce) či online návod (po kliknutí na „Co je nové” vpravo, hledejte na další stránce „asc Rozvrhy - Online návod”).
Pro uživatele Bakalářů program umožňuje import některých dat (učitelé, třídy, místnosti, předměty, žáci, skupiny, úvazky). Pro tisk rozvrhů z demoverze existuje možnost s využitím klávesy PrintScreen a uložením v některém grafickém programu. |  |
---|
|
Časopis Orbis scholae |
 |
Mgr. Radmila Slonková |  |
| |
|
14. 06. 2011 |
4922 |
Anotace | Časopis Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Vychází třikrát ročně, vždy jedno číslo v každém ročníku je v angličtině. Jeho cílem je přispět k porozumění a rozvoji školního vzdělávání, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
| Doporučení | Stránky nabízejí archiv jednotlivých čísel, ve kterých se objevují různé typy článků – teoretické, metodologické a přehledové studie, výzkumná sdělení, diskuse, zprávy i recenze. Čtenář má možnost si vybrat článek podle témat, která jsou pro něj zajímavá nebo aktuální. Zajímavý zdroj informací nejen pro pedagogy. |  |
---|
|
BioEd Online |
 |
Mgr. Jana Žižková |  |
| |
|
11. 11. 2011 |
4932 |
Anotace | BioEd Online je web pro učitele a studenty biologie. Obsahuje prezentace, lekce pro studenty, materiály pro učitele. | Doporučení | Ve výuce lze využít především interaktivní videa a prezentace. Studenti mohou pracovat s texty, ke kterým může pedagog snadno vytvořit jednoduché pracovní listy. Vhodné také pro výuku metodou CLIL. |  |
---|
|
Televize pro učitele |
 |
Mgr. Petr Němec |  |
| |
|
03. 08. 2010 |
4953 |
Anotace | Na stránce Teachers TV naleznete praktické nápady na oživení vyučování a inspiraci do výuky. Volně ke stažení jsou zde výuková videa, články a materiály, které mají něco společného se školou - vyučovaná látka, metody výuky, záběry experimentů apod. Stránky fungují také jako komunitní prostor ke sdílení. | Doporučení | Vhodné při přípravě učitele na hodinu, hledání nových motivačních činitelů. Příspěvky jsou rozdělené podle toho, pro jakou věkovou skupinu žáků jsou určené, podle předmětů a také podle role, kterou ve školském systému zastáváte (vedení školy, učitel, asistent, žák, student učitelství, ekonomický a pomocný personál...). Po zaregistrování můžete shromažďovat své oblíbené materiály, přidávat komentáře, záložky, vybrat si členství ve skupinách apod. |  |
---|
|
Angličtina a medicína |
 |
RNDr. Radomíra Kučerová |  |
| |
|
14. 04. 2011 |
4988 |
Anotace | Webové stránky se spoustou informací z oblasti medicíny – slovíčka, fráze, názvy lékařských nástrojů a přístrojů. Vhodná pro lékaře, zdravotní sestry, fyzioterapeuty, lékárníky, recepční v nemocnici nebo na klinice či studenty lékařských fakult a středních škol, kteří chtějí zdokonalit svou odbornou angličtinu. Obsahuje odbornou slovní zásobu, pracovní listy pro učitele i studenty, vzorové situace z praxe přeložené do angličtiny. | Doporučení | Výborné stránky pro toho, kdo studuje medicínu nebo zdravotní školu a potřebuje se dorozumět nejen ve svém oboru. Stránka obsahuje návody pro řešení konkrétních situací: jak hovořit s pacientem o léčbě, diagnóze, jak poradit, kudy jít na určité oddělení lékařského zařízení apod. |  |
---|
|