Název materiálu | Anotace | Autor | Jazyk | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
---|
| rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Projekt Evaluace |
 |
Miroslava Salavcová |  |
| |
|
24. 06. 2011 |
3137 |
Anotace | V rámci pražského projektu Tvorba evaluačních a autoevaluačních postupů pro ZŠ a SŠ na území hlavního města Prahy – EVALUACE byly realizovány evaluační a autoevaluační aktivity na druhém stupni základních škol a na všech typech středních škol hl. m. Prahy. Výsledky testování přinesly důležitou zpětnou vazbu pro samotné žáky, jejich učitele, školy a jejich zřizovatele. Podstatnou součástí projektu bylo vzdělávání pedagogických pracovníků i pracovníků ve veřejné správě v interpretaci výsledků evaluace a v jejich praktickém používání pro zkvalitňování výuky a vzdělávání. | Doporučení | Velmi zajímavý projekt, který se zabýval
evaluačními a autoevaluačními aktivitami škol, ze kterého je možném čerpat inspiraci pro tyto aktivity v rámci působnosti každé školy v ČR. Zpětná vazba, kterou může škola získat na základě testování svých žáků, může pomoci v nastavení procesů zlepšování jak učebního procesu, tak i řízení školy. |  |
---|
|
Edukometrie |
 |
Miroslava Salavcová |  |
| |
|
05. 05. 2011 |
4409 |
Anotace | Systematická teoretická průprava těch, kteří sestavují testy, bývá u nás malá či žádná, přitom někdy mají testy významný dopad na osudy člověka, např. přijímací testy. Ty jsou velmi často kritizovány a jsou příčinou komplikovaného systému přijímání na školy. V současné době jsou velmi diskutovaná témata testování žáků 5. a 9. tříd ZŠ a maturit. | Doporučení | Doporučuji seznámit se s edukometrií, vědou, která se zabývá testováním, druhy a typy testů, metodikou jejich tvorby a využívání. |  |
---|
|
Evaluace škol poskytujících povinné vzdělání v Evropě |
 |
Miroslava Salavcová |  |
| |
|
26. 04. 2011 |
4989 |
Anotace | Srovnávací průzkum, který provedla síť Eurydice, přispívá k hlubšímu pochopení současné situace v oblasti evaluace školního vzdělávání prostřednictvím zajímavého a podrobného popisu způsobů hodnocení škol v Evropě. Byl vytvořen na základě příspěvků jednotlivých zemí sítě Eurydice. | Doporučení | Tato studie ukazuje, že hodnocení kvality ve školách má více podob. Každá země si vytvořila pojetí, které odpovídá jejímu vlastnímu způsobu řízení i organizace vzdělávacího systému a jeho cílů. Přes tuto rozmanitost způsobů evaluace stále sílí všeobecné povědomí, že je naprosto nezbytné zavést kontrolu kvality všude a docílit zlepšení v souladu s náležitým rozdělením odpovědnosti mezi orgány školské správy a samotné školy. Proto je velmi inspirující se s výsledky této studie seznámit. |  |
---|
|
Projekt Cesta ke kvalitě |
 |
Miroslava Salavcová |  |
| |
|
14. 01. 2011 |
4821 |
Anotace | Cesta ke kvalitě je národní projekt MŠMT zaměřený na všestrannou podporu škol v oblasti vlastního hodnocení. Projekt realizují Národní ústav odborného vzdělávání a Národní institut pro další vzdělávání. | Doporučení | Najdete tu mnoho informací o evaluaci, hodnocení, autoevaluaci škol.
Doporučuji záložku Evaluační nástroje, kde se postupně objevují ověřené evaluační nástroje (včetně metodiky) - dotazníky pro žáky, rodiče, zaměstnance školy, hospitační formulář aj., které mohou napomoci vytváření vlastního hodnocení školy. Najdete zde také odkaz na Portál evaluačních nástrojů, prostřednictvím kterého můžete po registraci využívat uvedené evaluační nástroje (včetně generovaného vyhodnocení) a podílet se na jejich ověřování. |  |
---|
|