Info

Školská fyzika (převážně vážně)

Autor: Mgr. Katarína Nemčíková
AutorMgr. Katarína Nemčíková
URL
AnotaceNáhled odkazu http://fyzweb.cz/materialy/index.phpUžitečná webová stránka jednoho učitele fyziky nejenom pro učitele fyziky, ale i pro další fyzikální a technické nadšence.
Na této stránce autor nabízí zajímavé materiály pro výuku fyziky, především prostřednictvím experimentů a jednoduchých fyzikálních pomůcek, které si může učitel vyrobit sám nebo se svými žáky. Zařazen je rovněž podrobný a srozumitelný popis výroby těchto pomůcek včetně ilustrativních obrázků. Velký prostor je věnován vědeckým hračkám s popisem, jak je využít ve výuce a jak si je vyrobit.
DoporučeníZajímavé a inspirativní nápady, jak zpestřit výuku fyziky použitím jednoduchých materiálů okolo nás a jak atraktivním způsobem vést žáky k pochopení přírodovědných zákonitostí.
JazykČeština
Zařazení odkazu
  • Základní vzdělávání » Výuka » Člověk a příroda » Fyzika
  • Základní vzdělávání » Výuka » Gramotnosti » Přírodovědná gramotnost
  • Gymnaziální vzdělávání » Výuka » Člověk a příroda » Fyzika
  • Gymnaziální vzdělávání » Výuka » Gramotnosti » Přírodovědná gramotnost
Klíčová slovaexperiment, vědecká hračka, přírodovědná gramotnost

Komentáře RSS komentářů odkazu
1.Autor: Irena DvořákováVloženo: 25. 08. 2016 14:56

Odkaz je nefunkční, jde na jinou stránku.

2.Autor: Pavlína HublováVloženo: 25. 08. 2016 19:16

Dobrý den paní Dvořáková, děkujeme za Váš komentář. Možná stránka vypadá jinak, ale obsah je správný. Nicméně i tak jsme mírně poupravili, aby odkaz vedl přímo na pokusy a materiály.

3.Autor: Ivan RyantVloženo: 26. 08. 2016 16:28

"Text k publikaci" (pdf na webové stránce) se mi fakt líbí, zaujal mě a být prvňák nebo druhák, tak mám na pár dní o čem přemýšlet a jistě bych se pokusil i experimentovat se zrcátky, se svíčkou pod sklenicí (která vysává vodu) apod. Provázkový telefon jsem jako malý vyráběl opakovaně a jeho konstrukci jsem dost zdokonalil -- např. jsem udělal "ústřednu" (nebo retranslátor) a s její pomocí jsem mohl telefonovat i za roh! Ty paní a slečny, které mají příspěvek na svědomí, mě vrátily do dětství a připomněly mi, jak pěkné bylo objevovat svět. Díky!

K míchání barev bych poznamenal, že baterka s barevnými filtry umožňuje i míchání barev (filtry se dají nastavit přes sebe). Jako vhodný zdroj světla by se daly použít i barevné LED, jedna stojí něco kolem koruny a dnes se dá koupit nejen červená a zelená, ale i modrá -- takže míchat by se daly. Barevné složky by se možná daly rozlišit i pod lupou na ledkovém monitoru, určitě to šlo na monitorech s obrazovkou (pixel byl tvořen třemi malými puntíky barevného luminoforu uspořádanými do trojúhelníku a barevný odstín vznikl jako zrakový klam -- oko nerozlišilo složky a smíchalo je dohromady). Na LCD-monitoru vidím pixely, ale barevné složky nikoli.

Nevím, proč příspěvek získal jen jednu hvězdičku, nevím, co tým RVP na příspěvku hodnotil (jen ten samotný odkaz?), a neučím fyziku, tak se nechci vyjadřovat ani k didaktické hodnotě nebo originalitě pokusů (možná jsou všeobecně známé a jen já o tom nevím). Ale líbí se mi i to, že se dají jednoduše připravit (krabice od nápojů, brčka, provázek, svíčka, nůžky, izolepa apod.)

INFO
Publikován: 08. 07. 2011
Zobrazeno: 4195krát
Profil autora
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení odkazu : 1

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení odkazu :
Hodnotit odkazy mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení odkazu : 5
zatím nikdo Hodnocení odkazu : 4
zatím nikdo Hodnocení odkazu : 3
zatím nikdo Hodnocení odkazu : 2
zatím nikdo Hodnocení odkazu : 1
Doporučte materiál
Licence Licence Creative Commons

Všechny odkazy jsou publikovány pod licencí Creative Commons.