Info


CLIL: Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií

Autor: Pavlína Hublová
AutorPavlína Hublová
URL
AnotaceNáhled odkazu http://clil.2046.cz/Tato příručka je určena jak pro učitele jazykových a nejazykových předmětů, tak i pro ředitele škol. V úvodních kapitolách se seznamujeme s obecnými zásadami a možnostmi CLILu v české škole. Tyto populárně-naučné texty slouží zejména zájemcům z řad pedagogické veřejnosti jako úvodní vstup do problematiky CLILu. Druhá část je stěžejní zejména pro vedení škol, které chtějí s CLILem začít nebo již v současnosti vyvíjejí snahy zabudovat CLIL do svých osnov a zvolili si CLIL jako systematický krok k inovativnímu pojetí moderního vzdělávání na své škole. Třetí možnou cílovou skupinou jsou učitelé nejazykových předmětů, jimž právě kapitoly o metodologii CLIL přinášejí vhled do konkrétní realizace CLILu ve vyučovací hodině. Případové studie CLIL škol dokreslují, jakou míru implementace si rozdílně zaměřené školy zavedly.
DoporučeníCLIL výukové plány této kapitoly mohou být použity v hodinách odborného předmětu nebo cizího jazyka, také v hodinách CLIL vedených oběma učiteli (tzv. team-teaching). CLIL výukové plány mohou být prezentovány také jako ukázkové učební materiály při přípravě budoucích učitelů nebo v rámci kurzů DVPP. Jednotlivé výukové plány obsahují kompletní přípravu na hodinu a popis průběhu hodiny, která integruje vzdělávací obsah s anglickým, německým nebo francouzským jazykem v různé míře a rozsahu. Výukové plány jsou využitelné na 2. stupni základní školy a v nižších ročnících víceletého gymnázia. Není snadné stanovit míru obtížnosti pro žáky, kteří se prvně s CLILem seznamují, avšak je zde značný prostor výukové plány uzpůsobovat, rozšiřovat a dále variovat v kontextu ročníku a třídy. Věříme, že vám budou inspirací na vaší cestě stát se profesionálními CLIL učiteli.
JazykČeština
Zařazení odkazu
  • Základní vzdělávání » Výuka » Integrované předměty
  • Základní vzdělávání » Výuka » Jazyk a jazyková komunikace » Cizí jazyk
  • Gymnaziální vzdělávání » Výuka » Příklady dobré praxe
Klíčová slovaCLIL, cizí jazyk, integrovaná výuka
 
Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
INFO
Publikován: 19. 11. 2012
Zobrazeno: 3469krát
Profil autora
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení odkazu : 4

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení odkazu :
Hodnotit odkazy mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení odkazu : 5
zatím nikdo Hodnocení odkazu : 4
zatím nikdo Hodnocení odkazu : 3
zatím nikdo Hodnocení odkazu : 2
zatím nikdo Hodnocení odkazu : 1
Doporučte materiál
Licence Licence Creative Commons

Všechny odkazy jsou publikovány pod licencí Creative Commons.