Název materiálu | Anotace | Autor | Jazyk | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
---|
| rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dopis z roku 2070 |
 |
Martin Klzo |  |
| |
|
08. 05. 2010 |
2502 |
Anotace | Dopis z roku 2070, kdy dochází voda na Zemi - fotokomiks popisující možný dopad katastrofálního vývoje ekosystému vod. | Doporučení | |  |
---|
|
Ekodomov |
 |
Mgr. Petra Boháčková |  |
| |
1 komentář |
11. 05. 2010 |
3516 |
Anotace | Stránky sdružení Ekodomov. Pro školy využitelné z hlediska problematiky třídění a využívání odpadů, zejména bioodpadů. Součástí je i on-line hra Odpady útočí. | Doporučení | |  |
---|
|
Sdružení TEREZA |
 |
Martin Klzo |  |
| |
|
16. 05. 2010 |
4375 |
Anotace | Portál neziskového sdružení Tereza, které usiluje o to, aby děti měly rády přírodu a místo, kde bydlí,
rozuměly životnímu prostředí
a dělaly něco pro udržitelný rozvoj. Nabízí výukové programy, mezinárodní programy Ekoškola a Globe a také specilaizační studium pro koordinátory EVVO. | Doporučení | |  |
---|
|
Mezi stromy |
 |
IVa Jelínková |  |
| |
|
10. 06. 2010 |
4158 |
Anotace | Lesnicko-dřevařský vzdělávací portál zaměřený na vše okolo lesa, lesnictví, dřeva jako suroviny i jako uměleckého předmětu. Obsahuje také informace o lesní pedegogice. | Doporučení | Mnoho informací, které se hodí k výuce s tematikou lesa, jeho fauny a flóry, ale také ochrany přírody v našich podmínkách. Galerii unikátních fotografií živočichů a rostlin v jejich přirozeném prostředí je možné využít v hodinách prvouky, přírodovědy, přírodopisu a biologie. |  |
---|
|
Kalkulačka CO2 |
 |
IVa Jelínková |  |
| |
|
14. 06. 2010 |
1729 |
Anotace | Kalkulačka uhlíkové stopy se snaží postihnout všechny hlavní zdroje emisí skleníkových plynů, které každý z nás běžně produkuje v průběhu svého života. Kalkulačka pracuje s českými daty, proto se výsledky mohou lišit od obdobných zahraničních kalkulátorů. | Doporučení | Kalkulačka uhlíkové stopy vám pomůže spočítat vaši produkci skleníkových plynů v oblastech, které emise výrazně ovlivňují – spotřeba energie v domech a bytech, doprava, plyny uložené v materiálech, které považujeme za odpady, a také emise související s naším jídlem. |  |
---|
|
Eko-stránky pro děti |
 |
Mgr. Petra Cemerková Golová |  |
| |
|
30. 08. 2010 |
2372 |
Anotace | Na stránkách (nejen) pro školy zaměřených na ekologickou výchovu najdeme záložky: Průvodce historií (obaly a odpady), Třídění a recyklace (zásady, značky na obalech, koloběhy - jak se třídí a recykluje), Zábavný kroužek (komiksy, puzzle, pexeso, kvízy s ekologickými náměty) a Odkazy (kontakty na eko-centra v místě bydliště). | Doporučení | Web lze využít při ekologické výchově, v ekologicky zaměřených hodinách prvouky a přírodovědy a ekologických projektech.
Průvodcem po stránkách je animovaná postavička Tonda Obal. |  |
---|
|
Enviport - environmentální zpravodajství |
 |
Mgr. Jana Žižková |  |
| |
|
17. 01. 2011 |
1850 |
Anotace | Portál zveřejňující informace o životním prostředí. Aktuální i archivní články jsou doplněné např. o atlas chráněných druhů rostlin a živočichů nebo slovníček ekologických pojmů. | Doporučení | Vhodné spíše jako zdroj informací pro učitele, jsou zde i šikovné další odkazy v rámci sekce Envilink nebo fotogalerie rostlin a živočichů. Aktuální události ze svého regionu najdete v kalendáři akcí. |  |
---|
|
Toulcův dvůr |
 |
Jiřina Svobodová |  |
| |
|
15. 06. 2011 |
5096 |
Anotace | Středisko ekologické výchovy hl. m. Prahy nabízí vzdělávací programy pro školy i vzdělávání pro pedagogy. Mateřským, základním a středním školám poskytují ekologické výukové programy možnost doplnit výuku o praktickou ekologickou výchovu v unikátním přírodním prostředí. Středisko školám připraví i různé typy exkurzí. | Doporučení | Programy v délce 2–4 hodin jsou interaktivní, seznamují se zvířaty, ekosystémy, environmentálními problémy i tradicemi a řemesly.
Aktivity jsou připravovány tak, aby se žáci učili prožitkem, sami hledali příčiny a řešení ekologických problémů a získávali odvahu k jednání ve prospěch přírody.
Programy využívají prvků problémového a projektového vyučování, citové, estetické, pracovní i dramatické výchovy. Rozvíjejí smyslové vnímání a fantazii. Učí žáky vnímat v souvislostech, podněcují u nich aktivitu a tvořivost. |  |
---|
|
Ekostory.cz – Projekt pro učitele občanské a ekologické výchovy |
 |
Anna Žáčková |  |
| |
|
10. 01. 2019 |
1243 |
Anotace | Projekt Ekostory.cz je nový bezplatný projekt k využití při výuce občanské či ekologické výchovy na středních školách, jehož cílem je diskuse témat občanské či ekologické výchovy vedoucí k lepšímu uvědomění občanské role u žáků, k nastínění možných občanských aktivit a angažovanosti, k zamýšlení nad rolí jedince v demokratické i nedemokratické společnosti.
Jádrem projektu je dokumentární film Ekostory, k dispozici jsou inspirativní rozhovory se všemi postavami filmu. Na Ekostory.cz naleznete rovněž didaktické a pracovní listy pro využití ve výuce. | Doporučení | Pro inspiraci mohou učitelé využít i didaktické listy, pro žáky jsou zároveň určeny listy pracovní. Didaktické listy nabízejí dramaturgii školní hodiny následující po promítnutém filmu Ekostory. Žáci si také mohou promítnout film sami doma a ve škole je možné se věnovat už jen práci s jeho obsahem. Obsahem didaktických listů je kostra takové hodiny. Pro žáky jsou určeny pracovní listy, které pedagogům usnadní přípravu na hodinu. Práci s tématy filmu a orientaci v nich může usnadnit Manuál k filmu. Materiály stačí jen stáhnout z webu projektu ve formátu pdf a vytisknout. |  |
---|
|